بنا به مصوبه سفر رئیس جمهور؛

اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس باید شتاب بگیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به مصوبه سفر رئیس جمهور، اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس باید شتاب بگیرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار حسین محمودی مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان، گفت: رئیس جمهور در سفری که اربعین حسینی به استان داشتند، در جمع مردم فردوس و درمیان، دو موضوع مهم احداث پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس و راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان را قول دادند.

او افزود: وعده راه اندازی کارخانه قد قهستان با همه چالش‌ها و مشکلاتی که به خاطر ۱۰ سال تعطیلی داشت، بعد از گذشت ۳ ماه و ۲۳ روز، محقق شد و کام مردم را شیرین کرد لذا رای تحقق وعده دوم و احداث پست ۴۰۰ کیلوولت که در فردوس داده شده نیز، چون مطالبه مردم است، باید کار‌ها شتاب بگیرد.

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان فردوس، متذکر شد: اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت در راستای ایجاد زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌های قابل توجه، مؤثر بوده و بسیار ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی به اقدامات وزارت نیرو در خراسان جنوبی اشاره کرد و بیان کرد: در حوزه اجرای زیرساخت‌های توزیع و فوق توزیع برق در استان شاهد تحول معناداری هستیم که جای تقدیر دارد لذا زیرساخت برق در بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی و گردشگری نقش بسزایی دارد و در توسعه خراسان جنوبی مؤثر است.

 محمودی، مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان هم به تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح استان پرداخت و گفت: طی دو سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان جنوبی انجام شده که ۵ مورد آن به صورت صددرصدی تمام شده است.

او افزود: پست شهرک صنعتی دیهوک، توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن طبس، پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان، پست ۱۳۲ کیلوولت خوسف، پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی طبس و ... از جمله پروژه‌های برق منطقه‌ای در خراسان جنوبی است. 
 
محمودی با اشاره به اقلیم استان خراسان اظهار کرد: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی سه نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های خوسف، طبس و نهبندان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود که موضوع احداث پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس هم از برنامه‌های اولویت دار برق منطقه‌ای است و در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها: توزیع برق ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار