آزادی بیش از پنج هزار زندانی در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۲۷۰ زندانی در استان به آغوش خانواده بازگشتند.

 غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از ابتدای امسال تعداد ۷۸۰ نفر از محکومان استان با دریافت پابند الکترونیک از زندان آزاد شدند. همچنین در این مدت تعداد ۱۰۱ نفر از زندانیان استان مورد عفو کریمانه نظام اسلامی قرار گرفتند.

او ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه امسال ۲۱۲ نفر با آزادی مشروط و ۶۳۰ نفر نیز از طریق مرخصی منجر به آزادی از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان از صدور احکام جایگزین حبس برای ۴ هزار و ۴۳۳ نفر از محکومان واجد شرایط استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۳۲۶ نفر به پرداخت جزای نقدی، ۸۲۹ نفر به پرداخت جزای نقدی روزانه، ۵۸ نفر به دوره مراقبت و ۲۲۰ نفر به انجام خدمات عمومی رایگان مکلف شده‌اند.

دهشیری تصریح کرد: این در حالی است که در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۳ هزار و ۱۳۸ مورد حکم جایگزین حبس در استان صادر شده بود که وجود این سیستم‌های تشویقی و تقریبی باعث شده که در ۱۰ ماهه سال جاری به ۴ هزار و ۴۳۳ مورد برسیم که این آمار نشان از رشد ۳۵ درصدی صدور آرای جایگزین حبس در استان دارد.

او خاطرنشان ساخت: در استان یزد زمینه ترغیب قضات به استفاده از آرای جایگزین حبس ایجاد شده، اما استفاده مناسب از این جایگزین‌های حبس نیز بسیار مهم و قابل اهمیت است و در صدور این آرا نباید دچار افراط و تفریط شد.

دهشیری ادامه داد: در ماه‌های اخیر ۴ تن از قضات و دادستان‌هایی را که بیشترین مجازات جایگزین حبس را صادر کرده بودند در مراسم شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان یزد، استاندار و مدیران کل ادارات استان که عضو شورای فرهنگ عمومی هستند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری بیان کرد: با استفاده از این نهاد‌های ارفاقی نشان دادیم که نگاه دستگاه قضایی به سمت رفع خلا‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و فقط به فکر مجازات و کیفر زندان نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار