در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

دانش بنیان‌ها در چه حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند؟

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت:‌ یک پمپ در اهواز طراحی و نصب شده است که سالانه ۱۰۰ میلیون دلار سود برای کشور دارد.

گفت‌وگوی ویژه خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و بازدید رهبر معظم انقلاب از آن به بررسی توانمندی دانش بنیان‌ها در رفع نیاز صنایع پرداخت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در محل حسینیه امام خمینی (ره) برپا شده بود، بازدید کردند. مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه امسال، تولید داخل با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تامین تولید بود.

در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های «انرژی»، «صنعت نفت و پتروشیمی»، «صنایع خودروسازی»، «معدن و صنایع معدنی و فلزی»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساخت ماهواره»، «صنایع غذایی و کشاورزی»، «تجهیزات پزشکی»، «صنایع دستی»، «حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی»، «صنایع نساجی» و «مسکن و لوازم خانگی» آخرین دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش گذاشته بودند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی٬ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در این خصوص نکاتی را مطرح کرد.

نمایشگاه دانش‌بنیان‌ها با حضور رهبری با نمایشگاه سال گذشته چه تفاوت‌هایی داشت؟

دانش بنیان‌ها در چه حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند؟

معاون علمی رئیس‌جمهور از طراحی و نصب یک پمپ در اهواز که سالانه ۱۰۰ میلیون دلار سود برای کشور دارد خبر داد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: علم و فناوری٬ امروز یکی از مهم‌ترین اجزای قدرت آفرینی در دنیا هستند و معادلات قدرت کشورها بر روی علم و فناوری تعیین می‌شود.

معاون علمی رئیس جمهور افزود: طبق آمار گمرک، در سال ۱۴۰۰، ۶۰۰ میلیون دلار صادرات دانش بنیان‌ها را داشتیم؛ سال ۱۴۰۱ این عدد ۸۵۰ میلیون دلار شد و سال ۱۴۰۲ تا پایان مهر یک میلیارد و سیصد و چهل میلیون دلار بود و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال به بیش از دو میلیارد دلار صادرات برسیم.

روح الله دهقانی گفت: ۸۹ مقصد صادراتی داریم؛ هفته‌ای وجود ندارد که میزبان یک کشور خارجی نباشیم و مهمان خارجی نداشته باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار