تجهیز یگان‌های پدافند هوایی ارتش به نسل جدید پهپادها در آینده نزدیک

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: یگان‌های پدافندی در آینده نزدیک به نسل جدیدی از پهپاد‌ها با مأموریت‌های مختلف رزمی تجهیز می‌شوند.

 امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ظهر امروز از منطقه پدافند هوایی جنوب غرب ارتش بازدید و آمادگی تجهیزاتی و توان دفاعی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی اظهار داشت: رشد و ارتقا سامانه‌های بومی پدافند در دستور کار جدی پدافند هوایی ارتش است و یقینا نقش منحصر به فرد پدافند در دفاع از مرز‌های هوایی کشورمان بر کسی پوشیده نیست.

امیرسرتیپ صباحی فرد با اشاره به اینکه در خودکفایی کامل پدافند در زمینه تجهیزات راداری، موشکی و پهپادی فاصله‌ای نداریم و بخش گسترده‌ای از این تجهیزات در داخل کشور طراحی و تولید می‌شود، اذعان داشت: پیشرفت فناوری در مجموعه پدافند همگام با دانش روز در حال ارتقا و بهینه شدن است.

وی خاطر نشان کرد: یگان‌های پدافندی در آینده نزدیک به نسل جدیدی از پهپاد‌ها با مأموریت‌های مختلف رزمی تجهیز می‌شوند که توان دفاعی و بازدارندگی کشورمان را چند برابر افزایش می‌دهد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش انجام مداوم رزمایش متعدد در قالب طرح‌های مختلف عملیاتی را در آمادگی پدافند حائز اهمیت دانست و گفت: پدافند همواره جلوتر از تهدیدات در حال حرکت است و کارآمدی این نیرو دشمنان را غافلگیر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
درود بر نظامیان
آفرین بر پدافند تیز بین ارتش