ارائه ۲۱ میلیارد تومان خدمات اعتباری به شرکت‌های دانش بنیان در خراسان جنوبی

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: ۲۱ میلیارد تومان خدمات اعتباری به شرکت‌های دانش بنیان در خراسان جنوبی ارائه شده است.

خالقی مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ستاد اقتصاد دانش بنیان خراسان جنوبی گفت: رهبر انقلاب و رئیس جمهور پشتیبان اصلی حوزه اقتصاد دانش بنیان هستند لذا وظیفه ما در این خصوص سنگین‌تر است.

او افزود: طی ۲ سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش بنیان داده ایم که ۷۹ فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

خالقی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۸۹ تصویب شد و پارسال قانون خوب حمایت از جهش تولید دانش بنیان را داشتیم، اظهار کرد: تسهیلات مالی ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت چهار درصد و قرض الحسنه، ورود به بازار، سرمایه در گردش و سایر را در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌دهیم.

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیان کرد: ضریب نفوذ خدمات صندوق در زمینه توسعه متوازن اقتصاد دانش بنیان در خراسان جنوبی ۶۷ درصد است و ۲۱ میلیارد تومان در استان خدمات اعتباری داده ایم.

او با اشاره به وجود ۵۸ شرکت دانش در خراسان جنوبی و ۹ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات، ضمانت نامه و توانمندسازی را مصوب کرده اند.

خالقی ادامه داد: نیاز است شرکت‌های دانش بنیان استان را تقویت و افزایش دهیم تا اقتصاد دانش بنیان ما رشد کند.

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: سرمایه صندوق شکوفایی خراسان جنوبی ۳۰ میلیارد تومان است که با وجود ظرفیت‌های معدنی خوب رقم کمی است، لذا پیشنهاد می‌شود این سرمایه با کمک استانداری به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد تا صندوق به سودآوری رسیده و همه منتفع شوند.

او عنوان کرد: حدود ۲ هفته آینده تیم ارزیابی صندوق شکوفایی و نوآوری در استان مستقر خواهد شد تا تخصیص اعتبارات برای هر شرکت دانش بنیان سرعت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.