یک درصد از تولید محصولات کشاورزی مربوط به حوزه شیلات است

معاون وزیر جهاد کشاورزی تولید کل شیلات در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: یک درصد از تولید محصولات کشاورزی در حوزه شیلات است.

سید مجتبی خیام نیکویی در آیین افتتاح مجتمع ۸۰۰ تنی شیلاتی آحار شهرستان سلسله اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارتخانه در حوزه شیلات، ظرفیت‌هایی است که می‌تواند میزان تولید گوشت سفید را افزایش دهد.

وی گفت: باید توجه داشت که بسیاری از استان‌ها از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و فعال کردن آنان می‌تواند تولیدات آبزی پروری را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه بازدید از ظرفیت‌های حوزه شیلات لرستان و حمایت از آنان در دستور کار است گفت: این استان در حوزه شیلاتی نیازمند یک مجموعه حمایتی هستیم که بتوانیم بخش‌های تحقیقاتی شیلات را فعال کنیم.

خیام نیکویی اضافه کرد: با فعال شدن این مجموعه حمایتی ظرفیت ۳۳ هزار تنی استان در سال آینده حداقل به ۴۵ هزار تن و در ۶ سال آینده به ۱۲۰ هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این راستا باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم تا شاهد فعال شدن هرچه بیشتر ظرفیت های شیلاتی در لرستان باشیم.

خیام نیکویی بیان کرد: ماهان خاویاری در لرستان می‌تواند مورد توجه باشد و یکی از ظرفیت‌هایی است که باید فعال شود که در این راستا یکی از ماموریت‌هایی که به موسسه تحقیقات شیلات خواهیم داد این است که به مجموعه‌های جهاد کشاورزی کمک کند تا ظرفیت بالقوه لرستان فعال و شاهد افزایش حداقل سه برابری در این حوزه باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.