پرداخت ۲۰۵ هزار پرونده خسارت بیمه ایران در استان اردبیل

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل گفت: این نهاد بیمه‌ای امسال به ۲۰۵ هزار پرونده درخواست شده از سوی مردم خسارت پرداخت کرد.

فرامرز آزاد به مناسبت دهه فجر مجموع خسارت پرداختی این پرونده‌ها را چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل با اشاره به کاهش حدود ۳۰ هزار فقره‌ای پرونده‌ها در سال جاری افزود: اداره کل بیمه ایران استان اردبیل پارسال سه هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد و امسال این رقم بیش از یک هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

او با اشاره به بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم حق بیمه شخص تمام وسایط نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، به شهروندان توصیه کرد تا از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

آزاد در ادامه تسهیل در ارائه خدمات بیمه‌ای را جزو خدمات نوین بیمه ایران عنوان کرد و گفت: خسارت بیمه اتومبیل از طریق سامانه "بیمه ایران من" پرداخت می‌شود و مردم می‌توانند بدون مراجعه حضوری، خسارت بیمه خودرو خود را از طریق سامانه "بیمه ایران من" دریافت کنند.

او اظهار کرد: مراحل ثبت و دریافت خسارت اتومبیل بیمه ایران به صورت الکترونیکی برای عموم مردم امکان‌پذیر شده و با ثبت مراحل، کارشناس مربوطه بیمه در محل حاضر شده و خسارت افراد زیان‌دیده بدون مراجعه حضوری پرداخت می‌شود.

آزاد با اشاره به اینکه ۳۵ درصد بازار بیمه در کشور در اختیار بیمه ایران است، افزود: حل نشدن مساله تعیین خسارت خودروهای با قیمت غیرمتعارف و نیز افت قیمت خودروهای تصادفی ۲ معضل اساسی صنعت بیمه به شمار می‌رود.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل همچنین کیفیت پایین خودروهای داخلی را موجب زیان هنگفت به صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: مساله کیفیت خودروها، هم در میزان خسارت‌های تصادفی و هم در تهدید جانی سرنشینان و پرداخت خسارت دیه آسیب‌دیدگان بسیار موثر است.

آزاد از پیگیری انتقال واحد تعیین و ارزیابی خسارت بیمه ایران به محدوده مناسب شهر اردبیل خبر داد و افزود: به زودی پایانه رسیدگی به خسارت بیمه ایران در زمینی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در خیابان جام جم اردبیل احداث شده و محل ارزیابی خسارت فعلی در مرکز شهر، به آن مکان منتقل می‌شود.

او گفت: در این پایانه که جهت استقرار واحد خسارت و با هدف دور کردن مراجعات از بافت مرکزی شهر اردبیل و کاهش ترافیک طراحی شده، محل توقف و جابجایی خودروهای خسارت‌دیده نیز پیش‌بینی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار