رئیس جمهور:

قلم زدن مسئولانه را باید ترویج کرد

سید ابراهیم رئیسی گفت: کتاب، علی رغم همه شرایط اطلاعاتی و ارتباطی کنونی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و البته فضای مجازی وسیله خوبی است برای انتقال آن چیزی که در این کتاب‌ها آمده است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در مراسم اهدای جایزه کتاب سال اظهار کرد: مسئله مهم آن  است که قلم بسیار مورد تجلیل و تکریم حضرت حق است. قلمی که با مسئولیت باشد، قلمی که مسئولانه بنگارد، هر قلمی مورد سوگند حضرت حق نیست. مستور قلم آن است که در جهت هدایت و نجات و صعود انسان باشد، و آن قلمی مورد عنایت است که در جهت شناخت مسئله انسان در اولویت شناسی و در شناخت راهکار‌های حل مسئله در جهت مخاطب شناسی و زمان شناسی باشد.

وی گفت: پیشینیان را به وسیله قلمشان می‌شناسیم. بزرگان را در علوم مختلف از نوشته‌های آن‌ها می‌شناسیم. آثار آن‌ها است که بر فکر و اندیشه و راه آن‌ها دلالت دارد. نظریات و فرضیه‌های مختلف را از کجا می‌شناسیم همه این‌ها متاثر است از قلم و اندیشه‌های که به صورت کتاب تحقق پیدا می‌کند.

رئیس جمهور گفت: کتاب علی‌رغم همه شرایط اطلاعاتی و ارتباطی کنونی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و البته فضای مجازی وسیله خوبی است برای انتقال آن چیزی که در این کتاب‌ها آمده است. فضای مجازی فرصتی برای رونق کتاب و کتابخوانی و توجه به آن است.  

وی افزود: قلم مسئولانه را باید ترویج کرد، حتما بدانید که نباید کتاب، نوشتن، انتقال علم و دانش را با مبلغ و کسب درآمد تعویض کرد. نباید جایگاه کتاب را تقلیل داد و وسیله‌ای برای کسب درآمد باشد.

وی تاکید کرد: اهالی کتاب در میان خواص جامعه هستند و این خواص مسئولیت خاص خود را دارند و انتظار از آن‌ها است که در جایگاه رصد کننده مسائل اجتماعی و آسیب‌های فکری و اخلاقی جامعه قرار بگیرند و به موقع متوجه شوند و به موقع هشدار دهند، انتظار از روشن فکران آن است که در جایگاه خود خوب رصد کنند و متوجه آسیب‌ها شوند و قبل از دیگران ببینند و از جامعه در مقابل هر گونه انحراف فکری و اجتماعی جلوگیری کنند. روشنفکر آن است روشن بینی او زمینه‌ای شود که از علم و فرهنگ و داشته‌های ملت و امت اسلامی و فرهنگ و تمدن غنی جامعه ما صیانت کند.

رئیسی گفت: مدنیت جامعه امروز ما باید صیانت شود و شاخص‌ها آن مشخص شود و باید همراره این شاخص‌ها حفظ شود و ارتقا پیدا کند و این حرکت مسئولیت صاحبان فکر و اندیشه و قلم است.

رئیس جمهور در انتها گفت: چند عقب ماندگی داریم که باید روی آن کار کنیم. اولین آن کمبود کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان است و باید در این زمینه فعال‌تر باشیم و مورد دوم قلم زدن برای معرفی آثار تمدنی ایران اسلامی و برای عموم ملت‌ها و فرهنگ‌ها است؛ و ما باید بتوانیم فرهنگ اسلامی و ایرانی خود را به کشور‌های مختلف معرفی کنیم. برای معرفی  داشته‌ای علمی و فرهنگی و تاریخ ملت اقدامات بسیار باید صورت گیرد. مسئله سوم توجه به اصحاب فکر و اندیشه و مولفان است که مخاطب آن مجموعه دولت و مسئولین هستند. باید به این قشر ارزشمند که از مفاخر ما هستند توجه شود. مسئولین باید بدانند که مفاخر را باید ارزشمند بشمارند و به مسائلشان توجه ویژه و خاص داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
قریب به یقین منظورشون از قلم زدن مسئولانه تایید تمامی کارهای خودشون و وضع موجود هست
حالا اگر به فرض یه نفر مسئولیت و حق رو در چیزی متفاوت از عملکرد جنابعالی دید از نظر شما قلم زدنش غیر مسئولانه است ؟؟
تا وقتی که مسئولیت و حق رو به خودتون تعبیر میکنید نه راه درست رو می فهمید و نه اصلاح پذیر میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
بورس ، بورس ، بورس ، چه کردی با بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
بورس چی شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار