کاهش فروش کی‌اف‌سی پس از حمایت از صهیونیست‌ها

مالک شرکت کی‌اف‌سی به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی و مواجهه با تحریم مردمی در جهان در ۳ ماه پایانی ۲۰۲۳، حدود ۱۰ درصد ضرر کرد.

شرکت یام (YUM) که مالک رستوران‌های زنجیره‌ای تاکو بل، کی اف سی و پیتزا هات است، در روز چهارشنبه، ۷ فوریه ۲۰۲۴، از کاهش فروش خود در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ خبر داد. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که این شرکت درپی حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با تحریم مردم جهان روبرو شد.

براساس گزارش عربی پست، داده‌های کاهش فروش با تخمین‌های وال استریت در نتیجه رشد ضعیف در زنجیره برند معروف آن، در میان نوسانات رفتار مصرف کنندگان آمریکایی، ناسازگار بود.

فروش یام برندز در سه ماهه چهارم سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت و بر تجارت آن در خاورمیانه و سایر بازار‌ها مانند مالزی و اندونزی تأثیر گذاشت. 

بازار‌های غرب آسیا، ترکیه و شمال آفریقا حدود ۶ درصد از فروش KFC را تشکیل می‌دهند که این رقم برای پیتزا هات ۵ درصد است.

یام برندز در کاهش فروش به رقبای مک‌دونالد و استارباکس ملحق شد که پس از متهم شدن به حمایت یا همکاری با ارتش اشغالگر صهیونیستی در جنگ با غزه در بیش از ۴ ماه پیش، به دلیل کمپین‌های بایکوت متحمل ضرر شدند.

مک دونالد برای دومین بار در عرض یک ماه، میزان تأثیرپذیری بازارهایش در غرب آسیا و فراتر از آن از پیامد‌های جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه را فاش کرد.

 کاهش فروش مک دونالد و روبرو شدن با تحریم‌های مردمی به ۱۰ اکتبر گذشته باز می‌گردد، زمانی که صفحه مک دونالد رژیم صهیونیستی تصاویری از توزیع وعده‌های غذایی رایگان برای ارتش این رژیم منتشر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ان شا الله که برشکست بشه
آخرین اخبار