جام ملت‌های آفریقا

نیجریه ۱-۲ ساحل عاج/ فیل‌ها بدون سرمربی بر بام آفریقا ایستادند+ فیلم

ساحل عاج با برتری مقابل نیجریه، قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد.

دیدار فینال جام ملت‌های آفریقا بین تیم‌های ملی ساحل عاج و نیجریه برگزار شد که در پایان ساحل عاج میزبان موفق شد با پیروزی دو بر یک حریفش را شکست دهد و قهرمان شود.

در نیمه اول این بازی، ساحل عاج میزبان که حمایت تماشاگران خودی را داشت حملات متعددی روی دروازه عقاب‌ها ترتیب داد. در حالی که به نظر می‌رسید ساحل عاج به گل خواهد رسید، خلاف جریان بازی، تروست اکنگ نیجریه را به برتری رساند. ساحل عاج در نیمه دوم به حملات خود ادامه داد و در دقیقه ۶۲ توسط فرانک کسیه مزد تلاشش را گرفت. در دقیقه ۸۱ سباستین هالر یک بار دیگر درخشید تا فیل‌ها به گل دوم دست یابند. مهاجم دورتموند پیش از این صحنه نیز می‌توانست با ضربه قیچی گلزنی کند.  

ساحل عاج به عنوان میزبان جام ملت‌های آفریقا در حالی امشب سومین قهرمانی در آفریقا را جشن گرفت که این مسابقات را با یک برد و دو باخت آغاز کرد و به عنوان یکی از سه تیم برتر به مرحله حذفی صعود کرد. این نتایج و شکست سنگین چهار بر صفر در آخرین دیدار مرحله گروهی، سبب شد تا ژان لویی گاسه، سرمربی ساحل عاج برکنار شود و دستیار او یعنی امرسه فی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. شوک اخراج مربی جواب داد و پس از آن ساحل عاج روی نوار برد افتاد و در نهایت امشب جام قهرمانی را بالای سر برد.

نکته جالب دیگر اینکه این دو تیم در مرحله گروهی نیز هم گروه بودند یک نیجریه با یک گل ساحل عاج را شکست داده و در رتبه دوم گروه قرار گرفته بود.

فیل‌ها برای سومین بار توانستند قهرمان جام ملت‌های آفریقا شوند و از این حیث در رتبه چهارم این قاره و در کنار نیجریه قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار