ثبت رفت و آمد حدود ۱۲۰ میلیون وسیله نقلیه در آذربایجان‌غربی

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی ١٠ ماه گذشته، حدود ۱۲۰ میلیون وسیله نقلیه توسط سامانه‌های تردد شمار آنلاین در جاده‌های استان ثبت شده است.

منصور نصرتی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۱۱۴ سامانه هوشمند تردد شمار آنلاین در محور‌های استان فعال هستند، گفت: بر اساس داده‌های این سامانه‌ها از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۱۷ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۹۵۴ وسیله نقلیه در راه‌های استان تردد داشته‌اند.

وی افزود: در این مدت از میان کل تردد‌های انجام یافته تخلف ۸۰۴ هزار و ۴۱۶ وسیله نقلیه متردد در جاده‌های آذربایجان‌غربی ثبت شده و ۷۶۹ هزار و ۲۹۹ مورد از تخلفات نیز به پلیس راهور استان ارسال شده است.

نصرتی در خصوص رویت پلاک‌های متجاوز از سرعت ادامه داد: پلاک ۸۱۲ هزار و ۶۶۶ وسیله نقلیه به عنوان متجاوزان تا ٣٠ کیلومتر بیش از سرعت مجاز، پلاک ١٣ هزار و ٢ وسیله نقلیه به عنوان متجاوزان تا ۵٠ کیلومتر بیش از سرعت مجاز و پلاک هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه به عنوان متجاوزان بیش از ۵٠ کیلومتر از سرعت مجاز از طریق سامانه هوشمند تردد شمار آنلاین در محور‌های آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

وی اعلام کرد: پلاک ٢۴٠ هزار و ٣١۴ وسیله نقلیه به عنوان متجاوزان با سرعتی متوسط بیش از حد مجاز تعیین شده نیز در محور‌های استان رویت شده و امید است با تداوم توسعه زیرساخت‌های مدیریت هوشمند راه‌ها روز به روز شاهد کاهش میزان سرعت متوسط در جاده‌های آذربایجان‌غربی باشیم.

محور‌های ارومیه- مهاباد، ایواغلی- ماکو، سلماس- خوی و سلماس ارومیه به ترتیب محور‌های دارای بیشترین تخلف سرعت در استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.