دانشگاه گیلان جزءبرترین های علمی دانشگاه های جهان قرار گرفت

بر اساس نظام رتبه بندی دانشگاه‌ها "بر پایه عملکرد علمی"، دانشگاه گیلان با رتبه ۱۱۳۶ جهانی و ۲۴ ملی در میان برترین‌های جهان جای گرفت.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، بر اساس اعلام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و بنا بر گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبه بندی دانشگاه‌ها "بر پایه عملکرد علمی" (URAP) با حضور ۷۱ مؤسسه ایرانی در میان ۳۰۰۰ مؤسسه برتر جهان اعلام شد.

 در نتایج بدست آمده در سال ۲۰۲۳ میلادی،  دانشگاه گیلان با رتبه ۱۱۳۶ جهانی و ۲۴ ملی در میان برترین‌های جهان جای گرفته است.URAP از نظام‌های رتبه بندی جهانی است که دانشگاه‌های جهان را از حیث عملکرد علمی و بر اساس تحلیل‌های کتاب سنجی ارزیابی و رتبه بندی می‌نماید. 

تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد کل انتشارات، بهره وری علمی، تاثیر پژوهشی و همکاری‌های بین المللی، شش سنجه کلیدی این نظام برای ارزیابی مؤسسه‌های آموزش عالی هستند. هدف از این رتبه‌بندی ارزیابی دانشگاه‌های جهان بر پایه عملکرد علمی آن‌ها با توجه به کمیت و کیفیت انتشارات پژوهشی منتشر شده در پایگاه استنادی (Web of Science) است. ضمن اینکه اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها از پایگاه WOS و InCite که لیست دانشگاه‌های جهان را ارائه می‌دهد، جمع‌آوری شده است.

 

۳۰۰۰ دانشگاه که بیشترین تعداد مقاله را دارا بوده‌اند در نظر گرفته شده و پس از پردازش داده‌هایشان رتبه‌بندی شده‌اند. امتیاز کل هر دانشگاه با توجه به وزن هر شاخص از امتیاز ۶۰۰ محاسبه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزام
۱۸:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
۱۱۳۶ یکم زیاد نیست
یا رتبه ۲۴ کشوری

به نظرم تا رتبه ۳ کشوری نام دانشگاه رو بیان کنید نه دانشگاه با رتبه ۲۴ !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
دروغ ۱۳
Iran (Islamic Republic of)
مجید علیزاده
۱۴:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
در دانشگاه گیلان آنچه مهم است دوری از هر نوع حاشیه سازی هاست و پرداختن به اصول و کار و تلاش خستگی ناپذیر اعضای محترم هیات های علمی به امر پژوهش و تحقیق و بها دادن به کار علمی است و دانشگاه گیلان انصافا زیباترین و بهترین دانشگاه کشور است که فضای دانشگاه ایجاب می کند تا در آن بدرخشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
فعالیت های علمی نتیجه تحقیقات و پژوهش است که برای اجرای هر طرحی بیش حداقل ۲سال زمان نیاز است..بنابراین فعالیت ها مربوط به سنوات گذشته است و نتیجه فعالیت مدیران گذشته است که باتلاق محققین نتیجه داده به تبریک همه خسته نباشید عرض می کنم
Iran (Islamic Republic of)
sogand
۰۰:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
پرچم گیلان و دانشگاه گیلان بالاست✌✌✌???❤❤❤❤❤❤