فیلم‌های ایرانی ۲۰۲۴ به مالزی بازگشت

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: ۶ فیلم ایرانی در سینماهای شهرهای کوالالامپور، پوتراجایا و پنانگ اکران خواهد شد.

حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اشاره به چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: سینمای ایران بعد از انقلاب با ساخت و تولید فیلم‌های متعدد، افزایش سالن‌های سینما، حضور در رویداد‌های مهم سینمایی در جهان و معرفی سینماگران جوان جان تازه‌ای گرفت و این یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های هنری ماست.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در مالزی، گفت: جشنواره فیلم‌های ایرانی ۲۰۲۴ از ۲۹ فوریه تا ۱۰ مارس در کشور مالزی با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار می‌شود.

ارزانی، با اشاره به اینکه این جشنواره به مخاطبان مالزیایی نگاهی اجمالی از دنیای متنوع و پر جنب و جوش سینمای ایران می‌دهد؛ تصریح کرد: این رویداد فرهنگی بزرگ با نمایش شش فیلم ایرانی تحسین شده از ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ مطابق با ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در شهر‌های کوالالامپور، پوتراجایا و پنانگ برگزار می‌شود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: جشنواره امسال با هدف تقویت بیشتر روابط فرهنگی ایران و مالزی، معرفی ارزش‌های ملی، دینی و اخلاقی جامعه اسلامی ایرانی، ایجاد تعامل هنری بین کشور‌های مسلمان از طریق ترویج فیلم و معرفی سینمای ایران برگزار می‌شود.

ارزانی ادامه داد: این جشنواره گزیده‌ای از فیلم‌های متنوع، از جمله درام، هیجان‌انگیز، و مستند‌های تاریخی است که مطالب ارزشمندی را از فرهنگ ایرانی برای مردم مالزی ارائه می‌دهد.

ارزانی، با اشاره به موفقیت جشنواره فیلم‌های ایرانی در سال ۲۰۱۸، افزود: در جشنواره قبلی بیش از ۲۸۰۰ مالزیایی، فیلم‌های ایرانی را تماشا کردند که خوشبختانه امسال با افزایش فیلم‌ها و حضور برخی از کارگردانان ایرانی جذابیت بیشتری به این رویداد داده ایم.

وی با اشاره به اینکه اکران فیلم‌های ایرانی در مالزی می‌تواند سینما و سینماگران خوب ایران را به جهان معرفی کند، افزود: فیلم‌های "هناس" محصول سال ۲۰۲۲، "حوض نقاشی" محصول سال ۲۰۱۳، "شیار"۱۴۳ محصول سال ۲۰۱۴، "بادیگارد" محصول سال ۲۰۱۶، "بدون قرار قبلی" محصول سال ۲۰۲۲ و "امروز" محصول سال ۲۰۱۴ در مالزی اکران خواهد شد.

ارزانی، بیان کرد: فیلم‌های جشنواره در سه سینمای GSC یعنی در GSC Mid Valley و GSC IOI -City Mall Putrajaya از ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ مقارن با ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ (به مدت۴ روز) درکوالالامپور و پوتراجایا و سپس در شهر پنانگ، GSC Gurney Plaza Penang از هفتم تا ۱۰ مارس مقارن با ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ (به مدت ۴ روز) اکران می‌شود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، تصریح کرد: بهروز شعیبی کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی» و بازیگر فیلم «هناس» و نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» به نمایندگی از سینماگران خلاق ایرانی در مراسم افتتاحیه جشنواره کوالالامپور و پنانگ حضور خواهند داشت.

ارزانی گفت: جشنواره با یک مراسم افتتاحیه پر رونق و جذاب در GSC MV در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ مقارن با ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و پس از آن مراسم افتتاحیه در پنانگ در ۶ مارس مقارن با ۱۶ اسفندماه، برای مدعوین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز دغدغه تمام مردم جهان به ویژه مسلمانان موضوع فلطسین است، در انتخاب فیلم به این موضوع نگاه ویژه شده است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مالزی، با اشاره به حضور معاون سینمایی کشور مالزی در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: فیلم «هناس» در این مراسم با حضور هنرمندان و مدعوین مالایایی و هنرمندان ارزشمند کشورمان اکران خواهد شد.

ارزانی بیان کرد: جشنواره فیلم ایرانی ۲۰۲۴ نوید یک تجربه فرهنگی جذاب را می‌دهد و به مخاطبان فرصتی می‌دهد تا زیبایی و عمق سینمای ایران را کشف کنند و بینشی در مورد فرهنگ و جامعه ایرانی به دست آورند.

وی تاکید کرد: جشنواره فیلم‌های ایرانی ۲۰۲۴ با مشارکت Golden Screen Cinemas Sdn Bhd، فیناس (سازمان سینمایی کشور مالزی)، شبکه‌های تلویزیونی Media Prima، مرکز تحقیقاتی ایشیا وی، گوگلر و سینما آنلاین برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در کنار این جشنواره کارگاه‌ها و ورکشاب‌های آموزشی در خصوص سینمای ایران توسط سرکار خانم نرگس آبیار و آقای بهروز شعیبی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار