پنتاگون تعداد زخمی‌ها و تلفات نیرو‌های آمریکایی در منطقه را اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد زخمی‌ها و تلفات نیرو‌های آمریکا در عراق، سوریه و اردن از ۱۸ اکتبر ۱۸۶ نفر شده است.

«پیت انگوین»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ۱۸۶ زخمی و تلفات نیرو‌های آمریکا، بیش از ۱۳۰ نفر در حال حاضر با جراحات شدید مغزی ارزیابی شده‌اند.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و در پی عملیات طوفان الاقصی، پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه و عراق بار‌ها هدف حملات پهپادی و راکتی گروه‌های مقاومت قرار گرفته‌اند.

پادگان «التنف» سوریه و همچنین پایگاه‌هایی در شهر «المالکیه» در نزدیکی مرز عراق، شهر «الشدادی» در حسکه سوریه و استان دیرالزور نیز هدف همین حملات قرار گرفته‌اند.

اخیرا نیز پایگاه «برج ۲۲» نیرو‌های آمریکایی در مرز اردن، سوریه و عراق هدف پهپاد نیرو‌های مقاومت قرار گرفت که بر اثر آن سه نیروی آمریکایی کشته و نزدیک به ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه دستکم ۲۸ هزار و ۳۴۰ نفر شهید و ۶۷ هزار و ۹۸۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

عملیات نظامی رژیم صهیونیستی باعث شده تا ۸۵ درصد از جمعیت غیرنظامی غزه بی خانمان و آواره شوند و این مساله با کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو روز به روز به فاجعه‌ای بشری نزدیکتر می‌شود.

بر اساس آمار سازمان ملل، همچنین ۶۰ درصد از زیرساخت‌های این باریکه یا تخریب شده یا صدمه دیده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
باید یک باز نگری در گفتار شود همچنان که امریکا باز نگری کرده مثلا به کشته بگویید صربه مغزی کشته شده را بگوبید یک سوم نفر کشته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
186 درمقابل این همه قتل عام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
نمیدانم چرا نظامیان امریکایی فقط ضربه مغزی میشن عجیب نیست جای دیگرشون زخمی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
از قضا عجیبه شاید امریکاییهای و اسراییلیها بجای دو سوم از حجم بدنشون را بجای اب مغز گرفته!!!! یا شاید مهماتی که جمهوری اسلامی و حزب ا... میسازه فقط به مغز اسیب میرسونه.!!!!!! راستی اون قهرمانان امریکایی مثل بت من سوپر من آکومن مرد عنکبوتی زن شگفت انگیز ووو که یک تنه در فیلمهاشون نه تنها امریکا را نجات میدن که دنیا را نجات میدن در این جنگها بدادشون نمیرسه که یکی مثل سردار قاسم سلیمانی پیدا نشه و با اون سادگی دلنشین نیاد و بزرگترین لشکر امریکاییها را که دائش بود را سوسک کنه.!!!!
آخرین اخبار