پیش‌بینی کولاک و یخبندان در مناطق کوهستانی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: از روز پنجشنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان کولاک برف و یخبندان در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

آقای مینویی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی گفت: فعالیت سامانه بارشی موجب بارش باران در مناطق گرمسیری و بارش برف و مه در مناطق سردسیر و کوهستانی می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب شنبه در تمام نواحی استان حاکم خواهد شد افزود: با توجه به وزش باد نسبتا شدید در این بازه زمانی احتمال کولاک برف و اختلال در ترددهای جاده‌ای در ارتفاعات و مناطق کوهستانی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و برای مواجهه با این شرایط آماده باشند.

آقای مینویی خواستار صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در تردد به مناطق کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو و لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد.

وی با تاکید بر محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده یادآور شد: دستگاه‌های خدماتی و امدادی استان نیز برای نمک پاشی و برف روبی معابر کوهستانی آمادگی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.