رئیس پژوهشگاه رویان مطرح کرد؛

حفظ باروری در بیماران دچار سرطان

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباروری و حفظ باروری برای بیماران سرطانی اقداماتی را انجام داده است تا بتوانند در آینده بارور شوند.

عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان در کنفرانس بین المللی سرطان، از آزمایشگاه تا بالین که امروز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های رویان برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی سرطان «از آزمایشگاه تا بالین»، ایجاد پیوند نزدیک میان علوم پایه و علوم بالینی است. امیدواریم این کنفرانس بستری برای تبادل تجربیات میان پژوهشگاه‌ها و محققان باشد تا نور امیدی در دل بیمارانی که درگیر بیماری سرطان هستند، روشن شود.

وی افزود: بیماری سرطان هزینه بسیار سنگینی بر دوش بیمار می‌گذارد و مسائل مختلف را به وجود می‌آورد. باید محققان و پژوهشگران با راهکار‌هایی که ارائه می‌دهند در مسیر بهبود و کاهش هزینه این بیماری تلاش کنند. با توجه به اینکه دنیا پیشرفت‌های زیادی داشته است و محققان تحقیقات بسیاری برای حل مشکل بیماری سرطان انجام داده اند؛ اما هنوز درگیر بحث درمان سرطان هستیم و نتوانسته ایم از مشکلات آن بکاهیم. باید با تعامل پژوهشگران و محققان دستاورد‌هایی برای درمان این بیماری بدست آید. باتوجه به جایگاه بالای پژوهش در تلاش هستیم تا از پروژه‌هایی که در زمینه سرطان انجام می‌گیرد، حمایت شود. نیاز به حمایت ملی در این زمینه داریم. امیدواریم با حمایت خیرین بتوانیم مسیر پژوهشگران در حوزه سرطان را آسان کنیم و آنان با کشف راهکار‌های جدید دردی از جامعه هدف بکاهند.

شاهوردی با بیان اینکه سلول درمانی و ژن درمانی از بحث‌هایی است که در پژوهشگاه رویان پیگیری می‌شود، گفت: پژوهشگاه رویان به سمت سلول درمانی و ژن درمانی گام برداشته است. امیدواریم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگاه‌ها به دستاورد‌ها و پژوهش‌های خوبی در حوزه درمان سرطان دست یابیم. لازمه همه این مسائل ارتباط محققان و پژوهشگران باهم است تا در این زمینه تبادل تجارب و علم کنند.

وی تاکید کرد: بیماران سرطانی به دلیل درگیری با این بیماری و روش‌هایی که برای درمان آن انجام می‌دهند، دچار نارسایی در سلول‌های تولید مثل و جنسی می‌شوند؛ از این رو پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباوری و حفظ باروری برای این دسته از افراد اقداماتی را انجام داده است. طی سال‌ها پژوهش و تحقیقات در پژوهشگاه برای حفظ سلول‌های باروری بیماران سرطانی تلاش‌های زیادی شده است تا کمکی به باروری این افراد که امید به بهبود دارند، صورت گیرد.

منبع : ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
ای که دستت میرسد کاری بکن
از مسولین محترم عاجزانه تقاضا دارم که اقدامی کنند، شرکت بهمن موتور برای نوبت زمستان فراخوان نمی دهد و باعث ضرر و زیان زیادی به ما شده است، 5 ماه است که به امید فراخوان بهمن موتور و واریز وجه خودرو همه دارو ندارم را نقد کرده و کلی وام گرفته ام، و در شرایط تورمی کنونی شاهد از بین رفتن اصل سرمایه ام هستم، یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
لطفا نام بیماری تبدیل به یک صفت در مبتلایان نکنید..زجرآوره خیلی...
من به لطف خدا یکی ا نجات یافتگان درمان شده مبتلا به توده بدخیم هستم اما از گفتن و شنیدن لفظ این بیماری هنوز هم میترسم و اذیت میشم...بزرگوران مراعات حال ما و بقیه افراد الحمدلله سالم رو بفرمایید و اینطور نگید بیماران س ر ط ا ن ی!!! بهتر بفرمایید، مبتلایان به بدخیمی...
سپاسگزار عزیزان کمک کننده و موثر در درمان افرادی چون هستیم.ان شا الله شماها هیچوقت خود با این ابتلا مورد امتحان قرار نگیرید بخاطر سختی مواجهه و درمان ما بیماران پر رنج...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
هوالشافی
کلمه ای که دکتر فوق تخصص آنکولوژی مادرم آقای دکتر فرهاد شاهی بالا نسخه های شیمی درمانی مادرم هر دفعه می نوشتند و وقتی اولین بار این عبارت رو دیدم یهو دلم لرزید و گفتم ای خدا شفا دهنده تویی و همه وسیله ایم.
آخرین اخبار