اختصاص بیش از ۱۰ فروند شناور جستجو و نجات به ناوگان کشور

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا یک سال آینده ۱۰ فروند شناور امداد و نجات به ناوگان امداد و نجات کشور افزوده خواهد شد.

نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت اظهار کرد: براساس طرح مطالعاتی آمایش تجهیزات دریایی و ارزیابی احتمال خطر در اختصاص شناورهای جستجو و نجات به بنادر کشور، سهم هر کدام از بنادر کشور به تفکیک تعیین شده است.

وی بیان کرد: در اختصاص شناورهای جستجو و نجات به بنادر کشور، نیاز آنها به لحاظ اولویت و نوع و تعداد شناور مشخص شده و این شناورها به تدریج پس از ساخت یا تامین تا پایان سال آینده به ناوگان عملیاتی بنادر کشور اضافه می‌شود.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با توجه به استقبال ویژه هم وطنان از سفرهای دریایی در ایام تعطیل زمستان و همچنین عید نوروز به صورت مسافری و گردشگری تمام گروه های جستجو و نجات دریایی با مشارکت سایر ارگان ها و سازمان ها در آماده باش کامل قرار گرفتند.

پسنده افزود: امید است این وضعیت آماده باش نیروهای امداد دریایی، سفرهای ایمن و بی خطری را برای هم‌وطنان رقم بزند.

وی تاکید کرد: از هم وطنان نیز انتظار می رود در سفرهای دریایی از بنادر، اسکله و شناورهای مجاز استفاده کنند چراکه سفرهای دریایی دارای مدل طراحی شده سفر و تحت پوشش نظارت مستمر ایمنی قرار دارند.

وی گفت: مسافرانی که از روی ناآگاهی از شناورها و اسکله‌های غیرمجاز استفاده کنند بدون تردید زندگی خود و خانواده را به خطر می اندازند از این رو انتظار است هم وطنان از شناور و اسکله‌های ناایمن به طور جد اجتناب کنند.

پسنده افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نیز با توسعه ناوگان جستجو و نجات دریایی و تعاملات سازمانی تلاش دارد تا تمام ظرفیت های موجود را برای سفرهای ایمن و خاطره انگیز به کار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.