جشنواره لباس محلی زاگرس‌نشینان با محوریت لرستان برگزار می‌شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از برگزاری جشنواره لباس محلی زاگرس‌نشینان با محوریت لرستان خبر داد.

سید مجید امامی امروز پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر که در مجتمع شهید آوینی خرم‌آباد برپا شد، با تأکید بر ظرفیت بی‌نظیر لباس محلی زاگرس‌نشینان به‌ویژه لرستان، اظهار داشت: لباس محلی لرستان با معاصرسازی و به‌روزآوری در قالب‌های مختلف اجتماعی و مجلسی ظرفیت بالایی برای تولید ملی و صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مد و لباس فجر توان یکی دو سال اخیر استان بوده است، گفت: نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ما نیازمند برگزاری جشنواره جدی لباس زاگرس‌نشینان با محوریت و مرجعیت لرستان هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر حمایت از جشنواره ملی مد و لباس زاگرس، بیان کرد: ویژندها، کسب‌وکار‌ها و مؤسسات طراحی همچنین رویداد‌های حمایتی با حمایت از تولیدکنندگان و طراحان لرستان برگزار شود.

امامی، گفت: در راستای حمایت از جشنواره ملی مد و لباس در نمایشگاه‌های مختلف سکوی رایگان موقت در اختیار طراحان و تولیدکنندگان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت حداقل ۱۵ مؤسسه طراحی لباس دارد، بیان کرد: آمادگی این را داریم که به هر کدام از طراحان در بهار آینده وام‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون‌تومانی پرداخت کنیم این علاوه بر تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ است که از سوی استانداری پرداخت می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، طراحان را بزرگ‌ترین نماینده هنر و فرهنگ استان عنوان کرد و گفت: حمایت از لباس لرستان حمایت از حجاب، آثار حجاب و کار‌های عمیقی است که باید احیا شود و این سرمایه‌گذاری برای صنایع فرهنگی است.

 

برچسب ها: جشنواره ، مد و لباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار