امام جمعه‌ ی موقت تصریح کرد؛

حماسه‌ی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مهر تاییدی بر حقانیت نظام اسلامی

امام جمعه‌ ی موقت رشت گفت: حماسه‌ی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مهر تاییدی بر حقانیت نظام اسلامی بود که در بستر بصیرت و درایت مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب تجلی یافت.

حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با قدردانی از حضور پرشور و گسترده‌ی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه، این حماسه‌ی حضور را تجلی پیوند آحاد ملت با آرمان‌های والای انقلاب دانست و افزود: خلق حماسه‌ی ملی در بستر درایت و بصیرت مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب به جهانیان ارزانی شد و رسالت مجموع دست اندرکاران و متولیان نظام اسلامی را سنگین‌تر کرد.

وی همچنین انتخابات را مظهر تجلی مشارکت عموم برای تعیین سرنوشت کشور دانست و بر حضور آگاهانه‌ی مردم برای انتخاب نامزد‌های اصلح در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رکود بازار برنج و مشکلات اقتصادی پیش آمده برای شالیکاران، از واردات بی رویه‌ی این محصول که زحمات یک ساله‌ی تولیدکنندگان داخلی را با تهدید مواجه کرد، انتقاد کرد و خواستار اقدام عاجل مسئولان برای رفع این مشکل و پاسخگویی به انتظارات شالیکاران شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور با استناد به اظهارات اخیر رییس اتاق اصناف کشاورزی کشور اعلام کرد: گفته می‌شود که در یک سال گذشته ۲ میلیون تن برنج وارد کشور شده این در حالی ست که نیاز کشور به واردات این محصول کمتر از یک میلیون تن بوده است.

توجه جدی مسئولان به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و تلاش مجدانه‌ی دست اندرکاران برای اجرای کامل و هرچه سریعتر این قانون از دیگر نکاتی بود که خطیب امروز نماز جمعه‌ی رشت مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانپور به تبیین مهدویت و فلسفه‌ی ظهور پرداخت و با اشاره به در پیش بودن نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف بر لزوم نقش آفرینی در روند فراهم سازی مقدمات ظهور و نیل بسوی کمالات انسانی تاکید کرد.

برچسب ها: ۲۲ بهمن ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.