ائتلاف گروه های تروریستی در افغانستان

رئیس‌جمهور قرقیزستان می‌گوید بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت می‌کنند.

رئیس‌جمهور قرقیزستان می‌گوید بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت می‌کنند که ممکن است ائتلاف‌های جدیدی تشکیل دهند. 

صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان در ششمین نشست امنیتی افغانستان در بیشکک گفت: افغانستان در حال حاضر با طیف گسترده‌ای از تهدیدها مواجه است که داعش، فعال‌ترین و خطرناک‌ترینِ آن است.

جباروف هشدار داد که گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان با وجود اختلافاتی که دارند، می‌توانند به سرعت ائتلاف‌های جدیدی تشکیل دهند.

او گفت ممکن است برخی از افراد «به اصطلاح مخالف طالبان» نیز با برخی از تروریست‌ها اتحاد تشکیل دهند تا کنترل افغانستان را به دست آورند.

جباروف وضعیت کنونی افغانستان را زنگ خطری برای آسیای مرکزی دانست و پیش‌بینی کرد که احتمال دارد گروه‌های تروریستی به جذب جوانان از کشورهای آسیایی دست بزنند.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه نیز در این نشست هشدار داد که ۲۰ سازمان تروریستی شامل بیش از ۲۳ هزار شبه‌نظامی در افغانستان تحت کنترل طالبان حضور دارند.

در نشست امنیتی بیشکک درباره افغانستان، مقام‌های امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نصف طالبان ازگروههای تندرو وضدشیعه هستن وبه محض به رسمیت شناخته شدن ازسوی جامعه بین الملل قطعاویقینا کشورهای همسایه راتهدیدنظامی خواهندکرد.تاریخچه گروهک هایی مثل:فرقان الحق.داعش.آزادی وغیره...که درپاکستان سالهاتوسط دلارهای آمریکاواسرائیل وانگلیس وعربستان آموزش دیده اند.بایداندیشمندان وکارشناسان مسائل سیاسی رابه تعقل و واقع بینی بیندازد
آخرین اخبار