رایزنی کابل و ایران در زمینه آموزش فنی‌وحرفه‌ای در افغانستان

طالبان خواستار همکاری ایران برای ارتقای سطح کیفیت دوره‌های فنی‌وحرفه ای در افغانستان شد.

در دیدار سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان با نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، دو طرف بر تقویت سطح آموزش فنی‌وحرفه ای افغانستان تاکید کردند.

غلام حیدر شهامت سرپرست این سازمان با امیررضا ادیبی نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهامت در این دیدار ضمن قدردانی از توجه تهران به مردم افغانستان، تاکید کرد که در حال حاضر کابل برای توسعه نیازمند به همکاری کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای افغانستان در جهت توسعه اقتصادی و کاهش فقر نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: این نهاد با مشکلاتی در رابطه با نحوه آموزش روبرو است.

این مقام افغانستانی خواستار همکاری طرف ایرانی برای ارتقای سطح مربیان، تدوین برنامه درسی، تضمین کیفیت و استخدام فارغ التحصیلان دوره‌های فنی‌وحرفه ای در موسسات ایرانی شد.

شهامت در خصوص نحوه همکاری تهران با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای افغانستان صحبت و بر لزوم حضور یک تیم تخصصی برای بازدید از افغانستان در بخش توسعه برنامه درسی و اشتراک گذاری برنامه ها و بسته های آموزشی تاکید کرد.

وی بر اهمیت تبادل تجربیات بین موسسات آموزش فنی‌وحرفه ای دو کشور برای برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی تاکید کرد.

امیررضا ادیبی نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در این نشست، از سرپرست سازمان آموزش فنی‌وحرفه ای افغانستان دعوت کرد تا برای ایجاد فرصت‌های مناسب به تهران سفر کند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان اظهار داشت که این کشور برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی نیازمند کار شبانه روزی و افزایش تلاش است.

ادیبی تاکید کرد که سفارت ایران در کابل تمامی پیشنهادات و نیازهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان را به تهران انتقال خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
آقای طالبان تو کشور ما پوشیدن جوراب وجهه اجتماعی هست پس از این حتما پیش ایرانی ها حتما جوراب بپوشید