رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به افزایش ۴ درصدی میزان مرگ‌ و میر در استان گفت: با توجه به پیری جمعیت گیلان، دور از انتظار نیست.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نشست دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه با اشاره به تغییرات میزان فوت گیلان در ۸ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته، گفت: میزان مرگ‌ و میر در استان حدود ۴ درصد افزایش یافته که با توجه به پیری جمعیت گیلان، دور از انتظار نیست.

او همچنین به کاهش حدود ۷ درصدی موالید گیلان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه میزان موالید در استان گیلان که در رتبه چهارم کمترین میزان موالید در کشور بود، امسال در مقایسه با سال گذشته رشد داشته و به ۲.۴ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کنترل سقط‌های غیرقانونی را یکی از راهکار‌های مؤثر در افزایش جمعیت دانست و تصریح کرد: برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی در افزایش سقط‌های غیرقانونی پیشرو بودند که اقدامات کنترل و مهار آن‌ها شجاعانه در قرارگاه سلامت استانی تصویب و اجرا شد و تعدادی نیز در دست اجرا قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.