«بچه زرنگ» ۶۲ میلیاردی شد/ «رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره ابوظبی

انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» با جابه‌جایی رکورد‌های مختلف در حوزه سینمای کودک، این روز‌ها مرز فروش ۶۲ میلیارد تومانی را نیز رد کرده است.

«بچه‌زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری تنها فیلم غیرکمدی سینمای ایران است که توانست به باشگاه ۶۰میلیاردی‌های سینمای ایران وارد شود و در جمع ۶ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران قرار بگیرد.

این انیمیشن سینمایی که از ابتدای اکران با اقبال کودکان و خانواده‌هایشان همراه شده است، تا امروز نزدیک به ۱میلیون و ۹۰۰هزار مخاطب در سینما‌های کشور به تماشایش نشسته‌اند و بر همین اساس به لحاظ تعداد مخاطب، سومین فیلم جدول اکران سال جاری است که همچنان نمایش آن در سالن‌های سینمای کشور ادامه دارد.

«بچه زرنگ» که سینمای راهبردی کودک و نوجوان را نمایندگی می‌کند، پس از کمدی‌های «فسیل»، «هتل»، «شهر هرت»، «انفرادی» و «هاوایی» قرار گرفته و جایگاه ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است.

این انیمیشن سینمایی از ابتدای اکران تاکنون رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن و پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را نیز از آن خود کرده است که فروشی بیش از ۶۲ میلیارد تومان می‌شود.

«بچه‌زرنگ» محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت یک گروه ۲۵۰ نفره از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است.

رونمایی از «انتخاب» در هنر و تجربه

مراسم رونمایی فیلم سینمایی «انتخاب» با حضور امید نیکنام نویسنده و کارگردان، لیلا حیدری مجری طرح و نماینده تهیه‌کننده، سجاد شهریاری، سعیده جمشیدی و پارمیدا افشار بازیگران فیلم توسط گروه سینمایی هنر و تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

امید نیکنام کارگردان و نویسنده فیلم «انتخاب» درباره محتوای فیلم گفت: موضوع جدی که من در زندگی دارم، انسانی است که همه می‌شناسیم و من خیلی علاقه‌مندم تا جایی که امکانش باشد ذات انسان را کشف کنم و در موردش بنویسم و فیلم بسازم.

نیکنام افزود: مساله انتخاب هم یکی از همین موضوعاتی است که انسان با آن مواجه است؛ اینکه چطور انتخاب می‌کند و پیش می‌رود و این انتخاب‌های ما در نهایت چطور زندگی ما را می‌سازد.

پس از آن سجاد شهریاری کارگردان سینما و یکی از بازیگران فیلم نیز گفت: این فیلم در سال ۱۳۹۶ ساخته شد و در آن زمان کار خیلی سختی بود. امیدوارم لایق این باشیم که از این فیلم لذت ببرید.

در پایان سعیده جمشیدی دیگر بازیگر فیلم بیان کرد: با اجازه آقای نیکنام من اکران این فیلم را به مرحوم فرشاد کلباسی تقدیم می‌کنم که دستیار این کار بودند و بسیار انسان معتقد و شریفی بودند. روحشان شاد باشد.

اکران «انتخاب» از یکشنبه- ۲۹ بهمن ماه- در سینما‌های منتخب هنروتجربه آغاز شده است. محمود پاک‌نیت، عباس جمشیدی‌فر، فقیهه سلطانی، سجاد شهریاری از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «انتخاب» آمده است: آرش نویسنده‌ای است که دچار چالش‌هایی در زندگیش شده و به همین دلیل به سمت شهری که استادش زندگی می‌کند، سفر کرده تا از او راهنمایی و مشورت بگیرد. در این مسیر با افراد مختلفی آشنا می‌شود که باعث می‌شوند مسیر زندگی او تغییر پیدا کند.

فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه، هر روز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ در سینما‌های منتخب این گروه در تهران اکران می‌شود و روز‌های چهارشنبه نیز در سینما‌های منتخب هنر و تجربه در شهرستان‌های سراسر کشور روی پرده می‌رود.

«رویای کاغذی» بهترین فیلم جشنواره ابوظبی شد

فیلم سینمایی «رویای کاغذی» به کارگردانی علی عطشانی همزمان با اکران در ایران، در نود و یکمین حضور بین‌المللی خود موفق شد جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی را دریافت کند. این فیلم از چهارشنبه- ۲۵ بهمن ماه- به سرگروهی سینما هویزه مشهد اکران شده است.

فیلم سینمایی «رویای کاغذی» تاکنون در جشنواره‌های متعدد خارجی حضور داشته و جوایز مهمی را از فستیوال‌های مختلف بین‌المللی دریافت کرده است.

فیلمنامه «رویای کاغذی» را جابر قاسمعلی براساس ایده‌ای از علی عطشانی نوشته و مینا وحید، کامران تفتی، زینب (نگار) ملاکی و امیرحسین رضازاده نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
عالی
یاشا

ایران میتونه بشه و خواهد شد مهد پبشرفته ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خیلی از بچه ها دوست دارن ببینن ولی شرایط سینما رفتن رو ندارن کاش کسانیکه برای کودکان کار میکنن برنامه های سینمایی رو سریعتر اجازه بدن تلویزیون پخش کنه
آخرین اخبار