رسانه‌های اسرائیلی: حزب الله همچنان می‌تواند هزاران موشک پرتاب کند

رسانه‌های اسرائیلی امروز تایید کردند که حزب الله همچنان قادر است هزاران موشک به سمت «اسرائیل» پرتاب کند.

نیتزان هوروویچ، تحلیلگر سیاسی و رئیس سابق جنبش «میرتس» در مصاحبه با کانال ۱۲ اسرائیل اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ اسرائیل (!)، رژیم در حال ایجاد کمربند امنیتی در شمال اراضی اشغالی و تخلیه تمامی شهرک نشینان از آن است. 

پیشتر روزنامه اسرائیلی هاآرتص تایید کرده بود که حزب الله موفق شده است نوعی «کمربند امنیتی» را در شمال اراضی اشغالی با متروک شدن شهرک‌ها ایجاد کند.

در ادامه این مطلب آمده است که انتقام‌جویی حزب‌الله یک «واقعیت سردرگمی» را در شمال اراضی اشغالی ایجاد کرد، زیرا ده‌ها هزار شهرک‌نشین از سرزمین‌های اشغالی تا پنج کیلومتری تخلیه شده‌اند و «کریات شمونا» تقریباً به طور کامل تخلیه شده‌اند.

علاوه بر این، آویچای استرن، رئیس اداره شهرک «کریات شمونا» گفت که شهرک نشینان در شمال اراضی اشغالی پس از چهار ماه در وضعیت غیرقابل تحمل و تحت فشار وحشتناکی قرار دارند.

شهرک نشینان «پشت دیوارها» در شمال پنهان شده اند

ایتان داویدی، رئیس شورای شهرک‌سازی «مارگلیوت» روز شنبه گفت که وضعیت در شهرک‌های «مارگلیوت» در شمال اسرائیل «غیر معقول» است و ساکنان آن آزادی رفت و آمد ندارند. ما نمی‌توانیم حرکت کنیم. ما پشت دیوار‌ها پنهان شده ایم.

وی افزود: «دولت در هیچ کجای شمال حضور ندارد و غیرنظامیان هستند که امور را در آنجا مدیریت می‌کنند.»

به گفته داویدی، «اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کند تا از رویارویی با لبنان جلوگیری کند و به یک راه حل سیاسی دست یابد».

وی در ادامه از نتانیاهو خواست تا راه حلی بیابد که بازگشت امن شهرک نشینان به شمال را پس از آوارگی گسترده شهرک‌های شمالی که از هشتم اکتبر در پی عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی شاهد بوده‌اند، بیابد.

۱۰۳۸ عملیات در ۱۳۱ روز

مقاومت اسلامی لبنان در ۱۶ فوریه اعلام کرد که از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۴، ۱۰۳۸ عملیات علیه رژیم اشغالگر اسرائیل انجام داده است.

این عملیات در راستای همبستگی با مردم مقاوم فلسطین در غزه و حمایت از مقاومت آنان و نیز در پاسخ به تجاوزات اشغالگران به روستا‌های لبنان انجام شد.

حزب‌الله در ادامه روز پنجشنبه به هدف قرار دادن اماکن و شهرک‌های نظامی اسرائیل در حمایت از مردم فلسطین در غزه و مقاومت فلسطین و همچنین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به روستا‌ها و منازل غیرنظامیان لبنانی در جنوب این کشور پرداخت.

مقاومت اسلامی با صدور بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که جنگنده‌های آن شهرک اسرائیلی «کریات شمونا» را با ده‌ها موشک کاتیوشا به عنوان پاسخ اولیه به کشتار‌های نبطیه و الساوانه هدف قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راکت ساعیدمیس
۰۰:۵۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
تنهایی ی کابوس سخت می باشد !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
رسانه‌های اسرائیلی: حزب الله همچنان می‌تواند هزاران موشک پرتاب کند
مگر غیر از این قرار بود هرچند تصور ما خیلی بیشتر از انچه شد می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
بدلیل عدم حمایت نظامی محور مقاومت از غزه و کاهش حملات فلسطینی ها و از طرفی پیشروی و کشف تونلهای مهم حماس توسط ارتش صهیونیستی ،باعث شده نتانیابوی حرامی اعتماد بنفس پیدا کرده و فعلا از آتش بس و تبادل اسرا خبری نیست و از سوی دیگر حملات سنگین جنگنده‌های اسرائیل به لبنان و افزایش عمق درگیری به نبطیه و عدم پاسخ قوی از سوی حزب الله عملا باعث افزایش هزینه غیر نظامی روی دست حزب الله کرده و اسرائیل رو وارد فاز جنگ تمام عیار با حزب الله کرده و یمن هم که توسط انگلیس و آمریکا کوبیده میشه با این حال یمنی‌ها موفق عمل کردند و به همه نشان دادند باید از اول وارد فاز نظامی از نوع معقولش می‌شدند و کل محور مقاومت به جای زدن پایگاه های آمریکا تمرکزش رو روی لجستیک نظامی وپایگاهای هوای ومخازن سوخت و انبارهای مهمات ارتش صهیوتیستها قرار میداد و امید میره گذشت این زمان طلایی که با انفعال محور مقاومت سپری میشه به نفع یمن باشه و الا با بمباران توان تحاجمی صنعا و در نتیجه کاهش حملات یمن به کشتی ها عملا محور مقاومت دستش کاملا خالی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
به نظر من نتان یاهو وبایدن ودوستان صهیونیسم تمامی قوانین بشری را زیر یر پا گذاشته و به شعور ملتها ی جهان اهانت کرده اگر در سازمان ملل بعضی نمایندگان ملتها مزدور آمریکا وصهیونیسمها شده اند ومیترسند اما ملتها نمی ترسند بایدازگروههای مقاومت درخواست در یک بیانیه مشترک وهشدار به سازمان ملل دست بکار شده وتمامی منافع آنها را تحریم وپوزه صهیونیسم چه آمریکایی وچه اسرائیلی وچه انگلیس ودوستانشان را به خاک بمالند
آخرین اخبار