در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شعبان؛ ماه ولادت تاریخ‌سازان کربلا

حجت الاسلام علم‌الهدی گفت: در ماه مبارک شعبان عزیزانی از پیغمبر (ص) چشم به جهان می‌گشایند که در کربلا تاریخ را برای زنده نگه داشتن دین رسول خدا (ص) رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن علم الهدی، استاد حوزه و دانشگاه درمورد فضیلت ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه بیان کرد: ما در طول سال، یک ماه عزای شاخص داریم که ماه محرم است و محوریت عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند و در سال، یک ماه پُر از شادی برای ما تعریف شده که ماه مبارک شعبان است و محوریت این ماه با فضیلت ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است. گویی غم و شادی ما با امام حسین علیهم‌السلام گره خورده است و این بسیار زیباست. 

این استاد حوزه با اشاره به این موضوع که شعبان ماه پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم است، گفت: پیامبر گرانقدر اسلام صل الله علیه و آله والسلم ماه شعبان را به نام خودشان نامگذاری کرده اند و شاید دلیلش این است که در این ماه مبارک ذریه پیامبر صل الله علیه وآله والسلم به دنیا می‌آیند؛ عزیزانی از پیغمبر صل الله علیه وآله والسلم چشم به جهان می‌گشایند که در کربلا تاریخ را برای زنده نگه داشتن دین رسول خدا صل الله علیه وآله والسلم رقم زدند.

حجت الاسلام علم الهدی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک شعبان، ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ همان کسی که منطق پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم را در سراسر جهان و قرآنی که حضرت محمد صل الله علیه وآله والسلم به واسطه‌ی بین خدا و مردم بودن را در کره زمین اجرایی خواهند کرد و به سر منزل خواهند رساند. بنابراین، شاید از این جهت است که شعبان ماه مبارک نبی مکرم اسلام صل الله علیه وآله والسلم نامیده شده است. 

این استاد حوزه افزود: پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم فرمودند: «شَعبانُ شَهری و رَمَضانُ شَهرُ اللّه ِ فَمَن صامَ شَهری کُنتُ لَهُ شَفیعا یَومَ القِیامَةِ؛» «شعبان، ماه من و رمضان ماه خداوند است. هر که ماه مرا روزه بدارد، در روز قیامت شفیع او خواهم بود.» یعنی شعبان ماه منِ پیغمبر صل الله علیه وآله والسلم است. اگر کسی در این ماهی که به نامِ منِ پیامبر نامگذاری شده است یک روز را برای خداوند متعال روزه بگیرد منِ پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم فردای قیامت شفیع او خواهم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار