افزایش صادرات انواع داروهای دامی به افغانستان

میزان صادرات انواع داروهای دامی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۵۵ تن انواع داروهای دامی از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن، از طریق گذرگاه رسمی دوغارون به افغانستان صادر شد.

حسن آذریان افزود: این میزان صادرات در قالب ۱۰ دستگاه کامیون ترانزیتی جا به جا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: افزایش سطح کیفیت داروهای دامی ایران و اثرگذاری بیشتر آنها در مقابله با انواع بیماری های حیوانی از مهمترین عوامل افزایش صادرات اقلام دارویی دامی به سمت افغانستان است.

 

رییس شبکه دامپزشکی تایباد اظهار کرد: همچنین در این مدت هزار و ۳۰۵ تن پودر گوشت که در صنعت تولید خوراک دام استفاده می شود، از طریق معبر زمینی دوغارون با ۵۲ دستگاه تریلر به افغاستان صادر شده که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

 

وی به صادرات پشم گوسفندی از طریق مرز دوغارون به افغانستان اشاره و بیان کرد: در ۱۱ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۰ تن پشم گوسفندی از مرز زمینی دوغارون با چهار دستگاه تریلر به افغانستان صادر شده که نسبت به پارسال  افزایش 10 درصدی دارد.

 

آذریان افزود: همچنین در همین بازه زمانی ۸۸۵ تن خوراک مکمل آبزیان با ۳۱ دستگاه تریلر از دوغارون به افغانستان صادر شده است.

 

وی بیان کرد: برای تمامی این محصولات گواهی بهداشت صادر می شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این حوزه، مجوزی برای خروج محموله داده نمی شود.

 

به گفته وی، ۱۰۰ درصد فرآورده های دامی از طریق مرز دوغارون به مقصد هرات صادر می شود.

 

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

 

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار