آغاز مسابقات ورزش دانش آموزی پسران کشور

چهلمین دوره رقابت‌های ورزش دانش آموزی کشور در بخش پسران به میزبانی استان اصفهان در حال برگزاری است.

ناظر کل مسابقات ورزش دانش آموزی کشور با بیان اینکه در این رقابت‌ها بیش از ۱۸۰۰ ورزشکار، مربی و سرپرست برگزاری در قالب ۶ رشته ورزشی هندبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شطرنج و دوومیدانی حضور دارند گفت: با توجه به اینکه برترین‌های این مسابقات به تیم ملی ورزش دانش آموزی جهت حضور در مسابقات جهانی دعوت خواهند شد این دوره از مسابقات ا اهمیت بالایی برخوردار است.

حمیدرضا صائبی افزود: ورزش یکی از رکن‌های مهم در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و این نهاد در تلاش است تا در کنار علم آموزی دانش آموزان توجه ویژه هم به استعدادیابی و مباحث تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان دارد.

او گفت: در این مسابقات بهترین‌های کشور پس از گذراندن مراحل آموزشگاهی، ناحیه ای، منطقه ای، شهرستانی و استانی شناسایی شده و به مرحله کشوری راه یافته اند.

ناظر کل مسابقات ورزش دانش آموزی پسران کشور با اشاره به اینکه در این مسابقات ملی پوشان تیم‌های ملی نوجوانان هم حضور دارند گفت: سطح فنی این مسابقات بسیار بالاست و‌در کنار ظرفیت‌های موجود و حضور ملی پوشان فرصت برای شناسایی استعداد‌های برتر و نخبه دیگر هم فراهم است تا آن‌ها را به تیم ملی ورزش دانش آموزی و پس از آن به فدراسیون‌های مربوطه معرفی کنیم.

حمیدرضا صائبی افزود: آموزش و پرورش ظرفیت بزرگ و بالایی در حوزه‌های مختلف دانش آموزی دارد که یکی از آن‌ها ورزش است و مطمنا توجه به این حوزه آینده ورزش کشور را در سطوح بالاتر تضمین خواهد کرد.

صائبی گفت: این مسابقات تا ۸ اسفند در اصفهان ادامه دارد و در پایان برترین‌های مشخص و به تیم ملی دعوت خواهند شد تا سال آینده در رقابت‌های جهانی ورزش دانش آموزی که به میزبانی بحرین برگزار خواهد شد شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.