هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت تقویت سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی در استان و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان؛ باتوجه به پیش بینی ورود سامانه بارشی از روز‌های قبل، نسبت به بارش باران و احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق استان، بارش برف در ارتفاعات، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

براساس این اطلاعیه، پدیده‌های جوی یادشده از اوایل وقت روز یکشنبه ۶ اسفند تا اواخر وقت همان روز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی، مخاطره‌هایی ازجمله؛ لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختالل در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد متوسط، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

توصیه می‌شود تمهیدات لازم به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادمتوسط و صاعقه اندیشیده شود.

انتظار می‌رود هم استانی‌ها از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و عشایر در جابجایی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصوالت کشاورزی به انبار‌های استاندارد باید تا پایان فعالیت سامانه بارشی در دستور کار قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاش اهوازهمیشه بارونی باشه عاشق بارونم
۲۳:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
خداروشکر که بارونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
دولت برای اطمینان مردم باید فکری بحال پیش‌بینی کنندگان ودست اندر کاران سازمان هوا شناسی بکند چون متاسفانه هشتاد درصد احتمالات بارندگی که گزارش میشود اتفاق نمی‌افتد این که نشد