روایت تراژدیک پزشک فرانسوی: تک تیرانداز‌ها پا‌های کودکان را در غزه هدف قرار می‌دهند

پزشک فرانسوی پس از سفر به غزه در روایتی تراژدیک گفت: تک تیرانداز‌ها سر بزرگسالان و پا‌های کودکان را هدف قرار می‌دهند و برخی حتی در توالت می‌خوابند.

 «پاسکال آندره» پزشک فرانسوی متخصص بیماری‌های واگیردار که برای کار در بیمارستان اروپایی در خان یونس واقع در نوار غزه به این منطقه سفر کرده بود، گفت: تک تیرانداز‌های اسرائیلی سر بزرگسالان و پا‌های کودکان را هدف قرار می‌دهند.

الجزیره نوشت: آندره با اشاره به وضعیت تراژدیک فلسطینی‌ها در سایه جنگ علیه نوار غزه و فروپاشی سیستم بهداشتی و انتشار بیمار‌های عفونی در این منطقه، به روزنامه لاکروا گفته است: وضعیت بیمارستان اروپایی در خان یونس بسیار وخیم است و بخش جراحی این بیمارستان که برای چهل بیمار طراحی شده، اکنون حاوی ۱۱۰ بیمار است.

وی با اشاره به اینکه آوارگانی که به بیمارستان اروپایی پناه آورده اند، هفته هاست به دلیل ترس از بمباران‌های اسرائیل از بیمارستان خارج نمی‌شوند، افزود: حدود بیست و پنج هزار آواره در اطراف بیمارستان اروپایی و داخل ساختمان‌های وابسته به آن زندگی می‌کنند.

آندره ادامه داد: خانواده‌ها در راهرو‌های بیمارستان، داخل بخش‌ها و حتی داخل اتاق‌های معالجه زندگی می‌کنند، بیان کرد: یکی از خانواده‌های پرستاران زن در داخل توالت می‌خوابد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند و بیشتر آن‌ها ماههاست یک لباس به تن دارند و، چون برای خرید چوب، پول ندارند، از کارتن برای پختن غذا استفاده می‌کنند.

این پزشک فرانسوی، اوضاع کنونی در جنوب نوار غزه را بهتر از شمال آن توصیف می‌کند و می‌گوید: در این منطقه حمام نیست و سرویس‌های بهداشتی هم ویران شده است. آب سالم در این منطقه وجود ندارد و احتمال شیوع بیماری‌هایی نظیر هپاتیت وجود دارد و به محض افزایش دمای هوا احتمال شیوع وبا هم وجود دارد.

منبع: شفقنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
این چ وضعشه؟

میخوان با بیماری های واگیردار قتل عام دیگه راه بندازند

پس این در شورای امنیت باید گل گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ص
۱۱:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
ویژگی جنایتکار ها همین هستش یا از سر مردم میزنن یا به پا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
بخاطربیم ازکودک کشی تروریستهاست بازخداروشکربه پاشون میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
خفه شو

همه فلسطینی ها حتی کودکان شون حق دفاع از سرزمین شون دارند

تو بی غیرتی
قرار نیس همه مثل تو بی بخار و بی غیرت باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
وهابی و صهیونیست = نهایت خباثت
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۲:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
احسنت. مطلب را کامل گفتید . مختصر اما کامل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
+ ولایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه این قوم وحشی و نامرد را من موندم چرا قوم اسراییل را انقدر حمایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
پیام ما هم به آمریکا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
پیام ما هم به اروپا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
پیام ما هم به انگلیس جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید.
آخرین اخبار