توانمندسازی ۶۰ مربی مدارس دخترانه در طرح شهیده هاشمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۶۰ مربی مدارس دخترانه در طرح شهیده هاشمی در استان آموزش دیده اند.

موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست کمیته تخصصی برنامه‌ریزی تربیت کنشگر سواد رسانه طرح شهیده سیده طاهره هاشمی گفت: این طرح در زمینه آموزش مهارت سواد رسانه‌ای به دانش آموزان دختران دوره‌های اول و دوم متوسطه در بهارستان علم و ادب اجرا می‌شود.

او از توانمندسازی و آموزش ۶۰ مربی مدارس دخترانه در این طرح خبر داد و افزود: گستردگی و تنوع فوق‌العاده رسانه‌ها در دنیای امروز به ویژه فضای مجازی موجب شده که ما در فضایی به سر ببریم که هر فرد به تنهایی بتواند در حوزه رسانه به ایفای نقش موثر بپردازد و در دنیای بیکران رسانه‌ای امروز بر دیگران تأثیرگذار باشد.

موسوی نژاد تقویت مهارت کنشگری رسانه‌ای، تربیت زنان فرهنگی کنشگر هوشمند انقلابی، ارتقای بینش و فهم گزینشگری رسانه‌ای، ارتقای سطح هوشمندی و به روزرسانی سواد رسانه‌ای مخاطبین همسو با پدیده‌های نوین رسانه و مصونیت بخشی در برابر تهاجم فرهنگی رسانه‌ای و برخورد صحیح با پیام‌های رسانه‌ای را از مهمترین اهداف اجرای این طرح در مدارس دخترانه خراسان جنوبی برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش آداب و آیین سبک زندگی دخترانه، تقویت هویت دخترانه و مهارت‌های اعتماد و عزت نفس در دانش آموزان دختر و بهبود وضعیت سلامت دانش آموزان دختر استان از دیگر برنامه‌های اجرایی حوزه بانوان در مدارس دخترانه است.

او از پرداخت ۱۴۴ میلیون تومان به ۸۰ بانوی فرهنگی دهه شصتی در طرح جوانی جمعیت خبر داد و تصریح کرد: این تعداد بانوی فرهنگی امسال ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار