جلیلی در گفت‌و‌گوی ویژه خبری:

امروز در موقعیت چگونگی استفاده از فرصت‌ها هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید نقاط ضعف را بشناسیم و نقاط قوت را بهبود بخشیم، در این مسیر دشمنان می‌خواهند با سیاه‌نمایی نقاط قوت را نابود کنند.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در گفت و گوی ویژه خبری در ارتباط با موضوع انتخابات اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات حضوری تشریفاتی و نقطه‌ای نیست. این، حضوری موثر است و ادامه پیدا می‌کند، انتخابات ما  پیشینه‌ای تاریخی  دارد.

وی افزود: مردم ما همیشه از همه پرسی جمهوری اسلامی تا به امروز پا به پای انتخاب خود آمده اند و در مراحل مختلف آن را پایش کرده اند تا به هدف های خود برسند و حضور مردم حضور اصلی است و رای آن‌ها رایی همراه با عمل و پیگیری است. ما امروز اگر قدرت و پیشرفتی داریم مرهون انتخابات و رای مردم است.

جلیلی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی بلوغ زودرس سیاسی و اجتماعی در جوانان و نوجوانان ما بود. به عنوان مثال در دفاع مقدس، ده‌ها هزار دانش آموز در همه مقاطع ایفای نقش می‌کنند و همه این‌ها برای کشورمان غرور آفرین است.

وی افزود: خیلی از دانشمندان هسته‌ای ما در ابتدای انقلاب دانش آموز بودند و حالا توانسته اند تشخیص بدهند که باید در چه صحنه‌ای برای کشور خود حاضر باشند و این بلوغ زودرس سیاسی - اجتماعی که به برکت انقلاب ایجاد شد باعث این تاثیرات در عرصه‌های مختلف برای کشور شده است. یک دانش آموز می‌تواند باعث آگاهی محیط خود شود. من معتقدم در همین انتخابات جوانان ما می‌توانند بر محیط خود تاثیرات مهمی داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: انتخاب به معنی آن است که مثلا بر سر دوراهی انتخابی می کنیم. انتخاب سیاسی، انتخاب راهی برای پیمودن است و شروع و حرکتی جدید است. انتخاب نکردن به معنی ایستادن است و انتخاب کردن هم یعنی شروع یک مسیر، در این حرکت به پایش نیاز دارید و به ارزیابی این مسیر نیاز دارید، که نقاط قوت و ضعف چیست.

وی گفت:رسیدن به آن قله و اهدافی که در تراز ایران اسلامی است چیست؟ باید به آن توجه کنیم. باید نقاط ضعف را بشناسیم و نقاط قوت را بهبود بخشیم و در این مسیر دشمنان می‌خواهند با سیاه نمایی نقاط قوت را نابود کنند. ما باید صحنه را بشناسیم.

جلیلی ادامه داد: این که رهبری می‌فرمایند به قله نزدیکیم برای آن است که آن امتداد در اهداف را می بینیم. برای آن که در مسیر و امتداد انتخاب مردم دشمن موانعی مختلفی را می‌گذارد و امروز همان دشمن اذعان می‌کند که به پیروزی نرسیده و آن‌ها اکنون فهمیدند و جرئت ندارند که به ایران حمله نظامی داشته باشند برای آن که قدرت ما را دیده اند.

وی افزود:امروز در موقعیت ترس از تهدید‌ها نیستیم و در موقعیت چگونگی استفاده ار فرصت‌ها هستیم و انتخاب نیز برای همین مورد است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد:ما باید صحنه را بشناسیم و پس از آن می‌دانیم که چگونه باید انتخاب کرد و پس از آن می‌توان مشخص کرد که اولویت‌ها چه چیزی است. آن چیزی که منافع ملی را حفظ می کند آن است که بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم و چه قدرتی داریم و باید آن را بشناسیم. دشمنان به دنبال پوشاندن و سیاه نمایی این نقاط قوت هستند.

وی درباره ویژگی انتخابات این دوره مجلس اظهار کرد: به برکت فناوری‌های ارتباطی و اقدامات ارزشمند صدا و سیما برای فراهم کردن فرصت خوب تبلیغاتی برای نامزد ها اتفاقات خوبی را در این دوره مشاهده کردیم.

جلیلی گفت: اما در نهایت انتخاب را آحاد مردم انجام می‌دهند و امروز از فرصت خود باید استفاده کنیم و باید بدانیم چه کسانی می‌توانند ما را به آن هدف و قله‌ای که به دنبالش هستیم برسانند. مهم آن است که مردم به این جمع بندی برسند که چه کسی فهم زمانه دارد و این نامزد منتخب باید بداند در ۴ سال آینده چه موضوعاتی برای کشور مهم است.

وی افزود: باید بدانیم کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد چه تاثیر گذاری دارد. یک نماینده مجلس در ۴ سال برای هزاران هزار میلیارد تومان تصمیم گیری می‌کند و این شخص منتخب باید کسی باشد که نگاه بزرگی داشته باشد و دچار خیلی از خطا ها نشود و این نماینده منتخب باید بداند که در ۴ سال آینده چه افق‌هایی را باید در نظر گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار