در بیانیه ۴۶۴ نفر از مدیران مسئول رسانه‌های کشور تاکید شد:

تغییر به نفع مردم از درون و از رهگذر صندوق رأی رقم می‌خورد

۴۶۴ نفر از مدیران مسئول رسانه‌های کشور در بیانیه‌ای از مردم برای مشارکت در انتخابات پیش رو دعوت کردند.

متن بیانیه ۴۶۴ نفر از مدیران مسئول رسانه‌های کشور بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

ملت شریف ایران، مخاطبان فهیم و دوراندیش رسانه

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم و بر آنیم که رسانه به‌عنوان عنصر آگاهی‌بخش جامعه، هم در دعوت آحاد ملت به مشارکت در انتخابات به‌عنوان عامل وحدت‌بخش ملی و مؤلفه قدرت آفرین مردم‌سالاری دینی و هم در ارتقای کیفیت مشارکت آگاهانه، سهم و نقشی بی‌بدیل دارد.

به‌رغم وجود کاستی‌ها و نارسایی‌ها در کشور عزیزمان ایران و اذعان جامعه رسانه‌ای به آن، بر این باوریم که رسانه همواره وظیفه دارد با درک مفهوم خیر جمعی و احساس تعلق به میهن، ملت و آیین و آرمان جامعه اسلامی به طرح مسائل و مشکلات کشور و نیز سنجش، تحلیل و ارائه راه‌حل برای آن‌ها مبادرت ورزد و درصدد کاهش دغدغه‌های مردم و کمک به بهبود شرایط بر آید.

همچنین این حقیقت را که اصلاحات و اعمال هر گونه تغییر به نفع مردم ایران از رهگذر صندوق رأی می‌گذرد، عمیقاً باور داشته و تأکید داریم که اصلاح عیوب اداره کشور و رفع مشکلات، لزوماً ازطریق ملت ایران و در پیوند با صندوق‌های رأی معنا می‌یابد.

با چنین انگاره‌ای، تلاش رسانه‌های بیگانه در تخریب مبانی جمهوریت و اسلامیت و تحریف مطالبات واقعی ملت ایران را که ملتی مستقل و دارای قدرت تشخیص است، به صواب و صلاح جامعه ایرانی نمی‌دانیم.

معتقدیم رسانه‌هایی که بودجه، خط‌مشی و رویکرد آن‌ها از سوی قدرت‌های خارجی تعیین می‌شود، نسبتی با تاریخ، تمدن و منافع ملی ایران عزیز نداشته و همچنان که در بزنگاه‌ها و مقاطع حساس، ضمن همدستی با دشمنان ایران، رویاروی ملت ما ایستاده و خواستار تشدید تحریم‌های غیرقانونی و حتی حمله نظامی بیگانگان به کشور شده‌اند، صلاحیت سخنگویی ملت ایران را ندارند.

ما اهالی رسانه همچون بسیاری از آحاد ملت، انتقادات گوناگونی به وضعیت کنونی کشور داریم و رفع کاستی‌ها و نارسایی‌های موجود را نیز از حقوق مسلم ملت می‌دانیم، اما راه‌حل مشکلات را در بیرون از مرز‌ها جست‌وجو نکرده، بلکه آن را در درون این زادوبوم و در نزد نخبگان، کارشناسان و اصلاح گرانی می‌دانیم که دل در گرو ایران و اسلام دارند.

از این رو در عین تلاش مستمر توأم با صداقت و احساس مسئولیت برای انعکاس صدای مردم و دفاع از حقوق آنان، دست رد بر سینه نامحرم زده و از دشمنانی که در سودای تجزیه و تضعیف میهن اسلامی و خدشه بر تمامیت ارضی ایرانند، تبری می‌جوییم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار