صادرات مرغ از مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر صادرات مرغ از استان تاکید کرد.

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در قرارگاه امنیت غذایی که به صورت وبیناری با وزارت جهاد کشاورزی و سایر استان‌ها برگزار شد، گفت: صادرات محصولات کشاورزی از مازندران که از تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی است باید شتاب بیشتری داشته باشد و کشتارگاه‌هایی که استعداد صادرات مرغ "ای پلاس" دارند باید وارد چرخه صادرات شوند.

او افزود: برخی کشتارگاه‌های استان امکانات لازم برای تولید مرغ‌های صادراتی دارند و از هفته آینده باید وارد مدار صادرات و تولید صادرات محور شوند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران استان اول تولید گوشت مرغ کشور است و باید رتبه اول در صادرات این محصول را هم به خود اختصاص دهد، گفت: طرح زنجیره تامین دام سنگین گوشتی با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاونت بهبود تولیدات دامی و اتحادیه‌های مربوطه تدوین و برای عملیاتی شدن ابلاغ شود که شامل کشتارگاه‌ها، تامین علوفه، تامین تلیسه و دامداری‌های مدرن و صنعتی خواهد بود.

او افزود: واحد‌های نیمه فعال دامداری استان درجه‌بندی خواهند شد و بر اساس اولویت‌ها در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

مومنی گفت: مرغ منجمد با همکاری اتاق اصناف استان در روستا‌ها توزیع خواهد شد و کانون بسیج جهاد کشاورزی استان نیز آمادگی برای انجام این کار را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.