سوت قطار انتخابات در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور کشیده شد

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، امروز (یازدهم اسفند) با حضور مردم در این عرصه مهم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در استان کرمانشاه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم است و کرمانشاهیان از ساعت هشت صبح امروز (جمعه) پای صندوق‌های اخذ رای آمده تا نمایندگان خود در این دو مجلس مهم را انتخاب کنند.

در این استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که با حضور در پای ۱۶۷۰ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده، آرای خود را به صندوق‌ها خواهند ریخت.

برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه سه نفر -آیت الله مصطفی علما، آیت الله امان نریمانی و حجت الاسلام والمسلمین مهدی خطیبی - داوطلب شده اند و با رای مردم از بین آن‌ها دو نفر به عنوان نماینده استان راهی مجلس خبرگان می‌شود.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در استان جمعا ۲۰۸ نفر کاندیدا شده اند تا با رای مردم هشت نماینده استان در خانه ملت مشخص شوند.

تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۱۱۱ نفر است که از بین آن‌ها سه نفر راهی مجلس می‌شوند.

در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی هم ۱۱ داوطلب با هم رقابت می‌کنند تا نماینده این حوزه از بین آنان انتخاب شود.

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم ۱۷ داوطلب با هم رقابت خواهند کرد تا از بین آنان یک نفر به مجلس راه یابد.

حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هم ۲۲ کاندیدا دارد و یک نماینده استان هم از این حوزه انتخاب می‌شود.

در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی ۲۶ کاندیدا خود را در معرض رای مردم خواهند گذاشت تا نماینده مردم این شهرستان از بین آن‌ها انتخاب شود.

در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۱ داوطلب با هم رقابت می‌کنند تا نماینده مردم این حوزه انتخابیه هم از بین آن‌ها انتخاب شده و به مجلس دوازدهم راه یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.