اعزام ۳۷ کاروان سلامت به مناطق محروم قزوین

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از اعزام ۳۷ کاروان سلامت در سال جدید به مناطق روستایی و کم‌برخوردار محروم خبر داد.  

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: وظیفه کاروان‌های سلامت، ارزیابی بیماری‌های جسمی روستاییان و ارائه خدماتی جهت بهبود وضعیت سلامت جسمانی آن‌ها است.

وی با اشاره به این که تعداد کاروان‌های سلامت نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افرایش داشته است، بیان کرد: به دلیل اهمیت کاروان‌های سلامت، جمعیت هلال احمر استان قزوین در سال ۱۴۰۲ توجه ویژه‌ای را به کاروان‌های سلامت اهتمام بخشید تا نسبت به سال گذشته بتوانیم عملکرد خود را بهبود بخشیم.

صبوری از همکاری با ۶۷۸ پزشک و خیران با کاروان‌های سلامت استان قزوین خبر داد و یادآور شد: جامعه پزشکی و خیران استان قزوین با تامین نیاز‌های پزشکی و مالی کمال همکاری را با جمعیت هلال احمر داشته اند که تعداد آن‌ها نسبت به سال گذشته ۳۵۰ نفر افزایش داشته است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در خصوص چگونگی فعالیت کاروان‌های سلامت گفت: ویزیت پزشک عمومی، توزیع دارو، آموزش کمک‌های اولیه، بهداشت محیط و توزیع بسته‌های معیشتی گوشه‌ای از فعالیت‌های داوطلبان کاروان‌های سلامت است.

وی با اشاره به این که حدود سه میلیارد ریال بودجه کاروان‌های سلامت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: چهار میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال صرف هرینه کاروان‌های سلامت شده که این مبلغ در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال بوده است.

وی در پایان یادآور شد: با تلاش کارکنان جمعیت هلال احمر استان قزوین سعی می‌شود تا در سال ۱۴۰۳ نیز روند افزایشی کاروان‌های سلامت در اولویت برنامه‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار