افزایش همدردی رای‌دهندگان آمریکایی با فلسطین

نظرسنجی انجام شده توسط وال‌استریت ژورنال نشان دهنده افزایش همبستگی با غزه در میان شهروندان آمریکایی است.

نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال حاکی از افزایش همدردی رای دهندگان آمریکایی نسبت به فلسطینی‌ها با توجه به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای یکصد و چهل و نهمین روز است. 

این نظرسنجی که بین ۲۱ تا ۲۸ فوریه انجام شد، نشان داد که ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که رژیم صهیونیستی در غزه بسیار زیاده‌روی کرده است. نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۶۰ درصد آمریکایی‌ها با مدیریت جنگ بایدن موافق نیستند. ۳۳ درصد آمریکایی‌ها نیز معتقدند کشورشان کمک چندانی به فلسطینی‌ها نکرده است، در حالی که در گذشته این افراد ۲۶ درصد بودند. 

این روزنامه اعلام کرد که شکاف در دیدگاه‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی بین گروه‌های سنی در حال کاهش است. بر اساس نتایج این نظرسنجی قدیمی‌ترین اعضای حزب دموکرات با اعضای جوان‌تر همان حزب از رویه‌های این رژیم با احتیاط حمایت می‌کنند.  

ده‌ها هزار فعال آمریکایی راهپیمایی‌های گسترده‌ای که دیروز شنبه به عنوان بخشی از «روز جهانی اقدام برای فلسطین» در خیابان‌های اکثر ایالت‌ها و شهر‌ها برگزار شد، شرکت و تداوم جنگ علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.

ده‌ها فعال همچنین در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن به احترام خلبان هارون بوشنل که برای توقف جنگ در غزه خودسوزی کرد، شمع روشن کردند و بنر‌هایی در محکومیت قتل عام غزه توسط اشغالگران صهیونیست برافراشتند. 

صد‌ها تظاهرکننده آمریکایی نیز در مقابل خانه سفیر اشغالگر رژیم صهیونیستی در واشنگتن تجمع و نسل کشی غزه را محکوم کردند و شعار دادند: نسل کشی و حمایت خونین از اسرائیل باید پایان یابد، دست از رفح بردار.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار