تشکیل ۲۰۹ فقره پرونده قاچاق چوب در آذربایجان‌غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان و کشور قاچاق چوب است، گفت: امسال در این زمینه ۲۰۹ فقره پرونده به میزان ۵۳۳ تن چوب تشکیل شده است.

سید نبی قائمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال ۲۰۹ فقره پرونده قاچاق چوب در استان تشکیل شده، گفت: در همین راستا برای ۲۰۱ نفر نیز که اقدام به قطع درختان به میزان ۱۰ هزار و ۵۰ اصله درخت کرده بودند، پرونده تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه مساحت مراتع استان ۲ میلیون و ۶۶۸ هزار هکتار است، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی،  ۲۵ هزار هکتار ذخیره گاه‌های جنگلی و ۱۸۵ هزار هکتار اراضی متاثر از پدیده‌های بیابانی در استان داریم که حفاظت از آن‌ها در اولویت قرار دارند. 

قائمی با اشاره به اینکه ۱۰۷ نفر نیروی حفاظتی در استان داریم، خاطرنشان کرد: ۱۶۳۱ فقره پرونده امسال در بخش تخریب و تصرف به مساحت ۲ هزار و ۱۶۰ هکتار در استان تشکیل شده که از این هزار و ۳۰۱ فقره پرونده به منجر به رسیدگی و خلع ید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه تمامی معادن استان باید طبق قانون از منابع طبیعی مجوز دریافت کنند، یادآور شد: کل پرونده‌های امسال که در این حوزه تشکیل شده ۲۵۶ پرونده به مساحت ۴۳ هزار و ۲۲۶ هکتار بوده که با ۱۱۹ پرونده به مساحت ۱۰ هزار و ۴۷ هکتار موافقت شده است.

قائمی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار همیار طبیعت در استان وجود دارد، ادامه داد: باید با فرهنگ سازی در جامعه، از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت کنیم و به نسل آینده تحویل دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.