ارجاع نخست وزیر استرالیا به دادگاه بین‌المللی به عنوان همدست در نسل کشی غزه

گروهی از وکلا به دلیل حمایت مادی، اطلاعاتی و نظامی نخست وزیر استرالیا از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، علیه او به دادگاه بین‌المللی شکایت کردند.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا یکی از سران کشورهای غربی است که از جنگ خونین رژیم صهیونیستی در نوار غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۰ هزار فلسطینی شده است، حمایت سیاسی و مادی کرد. او اولین رئیس جمهور غربی شد که به دلیل همدستی در نسل کشی به دادگاه کیفری بین المللی معرفی شد.

بر اساس گزارش القدس العربی، بیش از ۱۰۰ وکیل از ارجاع بر اساس ماده ۱۵ اساسنامه رم، علیه آلبانیز نخست وزیر و یکی از اعضای حزب کارگر استرالیا و همچنین اعضای دولت و هم حزبی او که از رژیم صهیونیستی در بیانیه‌های عمومی و کنفرانس‌های مطبوعاتی در این کشور جانبداری کرده بودند، حمایت کردند. 

شیرین عمری، وکیل دادگستری گفت که کمک‌های ارائه شده توسط استرالیا از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه علاوه بر اطلاعات نظامی از طریق کار جاسوسی انجام شده توسط دولت در تاسیسات دفاعی مشترک Pine Gap در قلمرو شمالی این کشور و صادرات قطعات یدکی هواپیما‌های جنگنده F-۳۵  است. آلبانیز به تازگی از رژیم صهیونیستی خواسته است که به قوانین بین المللی احترام بگذارد. 

دیوان دادگستری در ۲۶ ژانویه به این نتیجه رسید که حمله به غزه و طرفداری از آن یک مورد قابل قبول نسل کشی است. سند ۹۲ صفحه‌ای که توسط تیم حقوقی گردآوری شده است تعدادی از روش‌های خاص را که در آن‌ها مقامات دولت آلبانیز و سایر استرالیایی‌ها به عنوان شریک نسل کشی عمل کرده اند، مشخص می‌کند.

مسدود کردن ۶ میلیون دلار کمک مالی برای آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه در بحبوحه یک بحران انسانی به دلیل ادعا‌های تایید نشده اسرائیل، ارائه کمک‌های نظامی و تأیید صدور متهمان به اسرائیل که می‌تواند توسط ارتش صهیونیستی در چارچوب ظاهری ارتکاب نسل کشی و جنایت علیه بشریت استفاده شود، استقرار مرموز یک واحد نظامی استرالیایی در منطقه که مکان و نقش دقیق آن مشخص نشده است و اجازه دادن به استرالیایی‌ها به طور صریح یا ضمنی برای سفر به اراضی اشغالی برای پیوستن به ارتش این رژیم و شرکت در حملات آن به غزه تنها چند مورد از این سند ۹۲ صفحه‌ای هستند.

عمری در بیانیه‌ای توضیح داد که اساسنامه رم چهار نوع مسئولیت کیفری فردی را تعیین می‌کند که دو مورد از آن‌ها در این سند ضمیمه شده است. در کنار آلبانیز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و اولاف شولتس صدراعظم آلمان از جمله رهبران غربی هستند که بار‌ها از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دفاع کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار