انسداد راه دسترسی به ۴۶ روستا درگیر سیل در جنوب سیستان و بلوچستان

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیشتر مشکلات ناشی از وقوع سیلاب تاکنون رفع شده است اما همچنان برای دسترسی به ۴۶ روستای درگیر سیل جنوب استان با مشکل مواجه هستیم.

  منصور بیجار  در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان   اظهار کرد: در هفته گذشته ۲ توده بارشی در استان فعال و در جنوب این منطقه بیشترین بارش‌ها اتفاق افتاد که با توجه به حجم زیاد بارش‌ها، سیلاب مناطقی را تحت تاثیر فعالیت خود قرار داد.

وی ادامه داد: با شروع بارش‌های سیل آسا قطعی آب، برق و مسدود شدن راه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان را شاهد بودیم که از همان ابتدای بارش‌ها دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی در آماده باش کامل در منطقه حضور پیدا کردند و به مردم خدمات خوبی ارائه دادند، کار امداد رسانی به روستاهایی که دسترسی به آن‌ها وجود ندارد از طریق بالگرد و قایق انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خوشبختانه در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان تلفات جانی نداشته ایم تصریح کرد: ۱۷ نفر از افرادی که گرفتار سیل بودند و جانشان در معرض خطر بود در کمترین زمان ممکن با کمک دستگاه‌های امدادرسان نجات پیدا کردند و امدادرسانی از همان لحظات اولیه شروع بارش‌ها آغاز و این روند همچنان ادامه دارد.

بیجار خاطرنشان کرد: تعدادی از مسوولان کشوری برای بازدید از مناطق آسیب دیده درگیر سیل در این روزها در منطقه حضور پیدا کردند و برای رفع مشکل راه‌ها تمام ماشین آلات، دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در منطقه حضور دارند. همچنین بخش خصوصی در این زمینه به کارگیری شد و می‌توان گفت در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه نداریم.

وی ادامه داد: تاکنون بیشترین مشکلاتی که سیلاب در زمینه آب، برق و راه به وجود آورده رفع شده اما همچنان برای دسترسی به ۴۶ روستای درگیر سیل جنوب استان با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همچنان ۳۱ روستا در زمینه دسترسی به آب مشکل دارند عنوان کرد: مسوولان قول دادند تا فردا مشکل دسترسی به آب را در این روستاها رفع کنند.

بیجار از ورود توده جدید بارشی باحجم کمتر در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: براساس پیش بینی‌ها این توده حوزه ساحلی را در برخواهد گرفت که در جلسات برای این موضوع تدبیر انجام و مقرر شد تمرکز دستگاه های خدمات رسان‌ در منطقه زرآباد و کنارک باشد تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

وی گفت: همه دستگاه ها در آماده باش هستند و مرخصی تمامی مدیران لغو شده است استاندار سیستان و بلوچستان شخصا در منطقه حضور پیدا کرده و به صورت میدانی خدمات رسانی به مردم را از نزدیک رصد می‌کند تا اگر مشکلی در زمینه خدمات رسانی وجود دارد در مورد آن تصمیم گیری و برای برطرف شدن آن اقدام لازم صورت گیرد.

 

برچسب ها: سیلاب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار