تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت بانک‌ها به منظور سرمایه گذاری برای توسعه استان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از کانون‌هایی که می‌تواند در توسعه استان اثرگذار باشد بانکهاست و مدیریت استان بستر و امکانات لازم را برای سرمایه گذاری بانک‌ها در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند.

رحمتی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان  همچنین بانک‌ها را از مهره‌های کلیدی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان سیاست اصلی دولت خواند و تصریح کرد: وضعیت پرداخت تسهیلات برای ساخت واحد‌های این طرح در استان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تقدیر از عمکرد استان در اعطای بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال گذشته که موجب انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور شد گفت: پرداخت تسهیلات از این محل هم به رونق تولید و هم مهار تورم و اشتغالزایی کمک می‌کند.

وی همچنین تسریع در پرداخت تسهیلات مصوب سفر‌های رئیس جمهور به استان و دسترسی مردم به اسکناس نو در آستانه سال جدید را خواستار شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هم با اشاره به فعالیت ۲۸ بانک و موسسه مالی دولتی، نیمه دولتی و خصوصی در استان، میزان منابع جذب شده شبکه بانکی استان را در ۱۰ ماه امسال ۲۰۹ همت و و میزان مصارف را در این مدت ۱۶۶ همت اعلام کرد و افزود: در این زمینه آذربایجان شرقی رتبه ششم کشوری را دارد.

غلامی گفت: بانک‌های دولتی و نیمه دولتی استان در ۱۰ ماه امسال ۹۵ همت تسهیلات پرداخت کرده اند که ۲۲ درصد بیش از مدت مشابه پارسال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار