سود سهام عدالت دوره‌های قبل را چگونه می‌توان دریافت کرد؟

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در سهام عدالت در خصوص اقدامات لازم برای مشمولانی که سود سهام عدالت دور‌ه‌های قبل خود را دریافت نکرد‌ه‌اند نکاتی را ارائه کرد.

 

مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همانطور که وزیر اقتصاد اعلام کرد، قرار است در هفته پایانی اسفند سود مرحله دوم سهام عدالت پرداخت و تسویه شود نکته‌ای که وجود دارد این که اگر مشمولی سود سهام عدالت دوره اول و مراحل قبل را دریافت نکرده باشد باید در گام نخست به سامانه سهام عدالت و یا سجام مراجعه کند و در این سامانه‌ها متوجه مشکل خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: بعد از متوجه شدن مشکل، مشمول می‌تواند نسبت به اعلام شماره شبای جدید و یا اصلاح آن اقدام کند و در نهایت هم پس از رفع مشکل سود سهام عدالت این دوره و دور‌های قبل را دریافت خواهند کرد.

۲۸ بهمن بود که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند.

بر اساس آمار از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب بسته داشتند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد ملی و شماره حساب مواجه بودند. همچنین بر اساس آمار ۹ هزار و ۶۲۵ نفر دارای حساب راکد بودند و بیش از ۷ هزار نفر هم شماره حساب غیر فعال داشتند.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متاسفانه همچنان یک میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

همچنین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکید کرد: افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی در اواخر اسفندماه امسال سود این افراد را به حساب آن‌ها واریز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۲:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اسفند 16, 1402 12:07
دیدگاه شما در انتظار بررسی است.
در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۵ سود سهام اخابر بنده مبلغ ۳۱۸۲۴۰۰۰ ریال بوده است.
در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ سود سهام اخابر بنده مبلغ ۱۹۱۲۵۰۰۰ ریال بوده است.
در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ سود سهام اخابر بنده مبلغ ۶۰۴۳۵۰۰ ریال بوده است.
اعتراض هم کردم کسی هم تاکنون جوابگو نیست
امسال هم متأسفانه تاکنون برای بنده سود سهام اخابر را واریز نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اگه قیمت های دستوری بورس برداشته بشه
همه چی خوب میشه
نفت سالیان ساله که ملی شده چرا پول آن بدست مردم نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
پس این همه هزینه در بخش های مختلف کشور که ما و شما استفاده می کنیم را شما می دهید یا از نفت و غیره است...
باید مستقیم دو دستی تقدیم کنند به شما؟؟؟... آن وقت شمامی روید راه و جاده و سد و برق و گاز و غیره مملکت را درست کنید یا خودتان برمی دارید؟؟؟...
با چهار تا کشور عربی کم جمعیت و کوچک و ...که تا چند وقت پیش برای خود ما بودند، بماند... مقایسه نکنید... برای هر مقایسه ای باید چند عامل مشترک باشد وگرنه قابل مقایسه نیستند...
سالیان سال بودجه کشور از نفت تأمین می شد و هنوز بخشی از نفت است، اما طی چند سال گذشته بالاخره روند افزایش دادن مبادلات غیرنفتی و صنعتی و ... بیشتر شده، دریافت مالیات ها در حال نظم و ساماندهی شدن بیشتر است و اقدامات این چنینی تا وابستگی بودجه و اقتصاد کشور به نفت کمتر شود و تبادل قدرت به نفع ایران برگردد و نفت از اهرم فشار دشمنان بر ما به اهرم فشار ما بر آنها تبدیل شود چون آن وقت آنها نیاز به نفت دارند و ما می توانیم با کاهش تولید در نفت به آنها فشار بیاوریم تا از تحریم ها و فشارهای ظالمانه شان دست بردارند و از زیاده خواهی هایشان عقب نشینی کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
وقتی میگن وزارت نفت را شفاف کنید منظور این نیست بگید بکی فروختید و چه جوری فروختید ! منظور اینه که حقوق میادین نفتی ایران را پیگیری و اعلام کنید . حقوق و مزایا و عملکرد مدیران برای پیشرفت صنعت و علم نفت را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
خیلی مسخره س . سال ۹۹ دلار بوده ۲۲ هزار تومان ، سکه‌ بوده ۸ میلیون تومان و شاخص کل بورس بوده دقیقا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. بعد از گذشت بیشتر از ۳ سال و در حال حاضر دلار ۶۲ هزار تومان یعنی ۳ برابر رشد کرده . سکه‌ شده ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان یعنی حدودا" ۵ برابر شده ولی شاخص کل بورس هنوز داره حول عدد ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحدی سال ۹۹ می چرخد!!!!!!!!!!!!!!!
قیمت خودرو نسبت به سال ۹۹ حداقل ۷ برابر و قیمت زمین و مسکن حداقل ۱۰ برابر شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اره حجم بی عدالتی بورس بالا است و متاسفانه مسئولین دولتی هم بی مسئولیت و انگلیسی بوده اند . کاهش حجم مبنا در سال ۹۹ توسط دولت شیخ بنفش شروع نابود کردن اعتماد مردم به بورس بود
آخرین اخبار