عباس ایروانی بازداشت شد/ تحمل ۶۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی

حکم متهمان پرونده گروه عظام در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی صادر و عباس ایروانی برای اجرای حکم به زندان معرفی شد.

در پی قطعی و لازم الاجرا شدن حکم عباس ایروانی که قبلا صادر و قطعی شده بود، طی روز‌های گذشته اجرا و این فرد بازداشت و به زندان معرفی شد.

رای قطعی ۲ پرونده قضایی گروه عظام، از سوی شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، صادر شده است.

پرونده‌های گروه عظام از سال ۱۳۹۹ در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در دست بررسی بوده و متهم ردیف اول هر دو پرونده، عباس ایروانی است.

پرونده اول گروه عظام

پرونده اول گروه عظام از تیرماه سال ۱۳۹۹ در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در دست بررسی بوده و عباس ایروانی متهم ردیف اول هر دو پرونده این گروه است.

متهمان پرونده اول گروه عظام

متهمان پرونده اول گروه عظام عبارتند از: عباس ایروانی، مهدی شهابی، مرتضی روغنی، حسن صفریان، مرادعلی کرم نیا، امیررضا رفیعی و حامد خاتمی‌پور.

اتهامات و حکم دادگاه در مورد متهمان پرونده اول گروه عظام
دادگاه بعد از انجام تحقیقات دقیق و اخذ دفاعیات از متهمان و وکلای مدافع آن‌ها ختم رسیدگی در این پرونده را اعلام و مبادرت به صدور رای کرده است. 

اتهامات و رای نهایی دادگاه در مورد متهمان این پرونده به این شرح است:

۱-عباس ایروانی

عباس ایروانی در این پرونده به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان بیش از ۶۶۴ میلیون دلار و رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده، محکوم شده است و به اتهام معاونت در جعل اسناد به تحمل ۸ ماه حبس و جبران خسارت وارده، به اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس و به اتهام مشارکت در فرار دادن حامد خاتمی‌پور به تحمل ۱ سال و ۱ ماه حبس محکوم کرده است.

۲- امیررضا رفیعی

اتهام‌های امیررضا رفیعی متهم ردیف دوم پرونده به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشورو مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به میزان بیش از ۲۰۱ میلیون دلار به تحمل ۲۰ سال و ۱ ماه حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده است و به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام معاونت در جعل اسناد به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس و در اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول و مشارکت در فراری دادن حامد خاتمی‌پور به تحمل ۱ سال و یک ماه حبس محکوم شد.

۳- مرتضی روغنی‌ها

مرتضی روغنی‌ها متهم ردیف سوم به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشورو مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به میزان بیش از ۱۱۸ میلیون دلار، معاونت در جعل اسناد به تحمل ۲۰ سال و ۱ ماه حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده محکوم شده و در اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول به تحمل ۸ ماه حبس و جبران خسارت وارده، به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس و به اتهام مشارکت در فراری دادن حامد خاتمی پور به تحمل ۱ سال و ۱ ماه حبس محکوم کرده است.

۴- حامد خاتمی‌پور

حامد خاتمی‌پور متهم ردیف چهارم پرونده به اتهام مشارکت در قاچاق عمده در نظام اقتصادی کشور و مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به میزان بیش از ۱۲۸ میلیون دلار به تحمل ۱۲ سال و ۸ ماه حبس و ضبط کلیه اموالی است که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده است و به اتهام جعل اسناد به تحمل ۱۴ ماه حبس و جبران خسارت وارده، به اتهام استفاده از سند مجعول به تحمل ۲۲ ماه حبس، به اتهام استفاده از مهر مجعول اتاق بازرگانی چین به تحمل ۱۴ ماه حبس و به اتهام پرداخت رشوه به تحمل ۲۱ ماه حبس و ضبط مال حاصل از رشوه محکوم کرده است.

مرداد علی کرم‌نیا، حسن صفریان و مهدی شهابی دیگر متهمان پرونده به اتهام دریافت رشوه، به تحمل ۱۰ سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل وجه ماخوذه و انفصال موقت به مدت ۳ سال محکوم شدند.

این متهمان در مورد اتهام مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو با توجه به اینکه نامبردگان کارمند گمرک جمهوری اسلامی ایران هستند، مختلس محسوب شده و هر یک به تحمل ۲ سال حبس و جریمه معادل سه برابر ارزش کالا و در مورد اختلاس به تحمل ۱۰ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد وجه مال مورد اختلاس به جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ مورد اختلاس محکوم شدند. 

پرونده دوم گروه عظام

همچنین در رابطه با جرایم گروه عظام، یک پرونده دیگر نیز در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلاگران و مفسدان اقتصادی تشکیل شد. 

رسیدگی به این پرونده از تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۹ آغاز شد. 

متهمان پرونده دوم گروه عظام

متهمان پرونده دوم گروه عظام عبارتند از: عباس ایروانی، فریدون ساعی، عبدالرحیم گرامند، منصور مسعودی، حسین زارع، همایون نکونام

اتهام‌ها و تصمیم نهایی دادگاه در مورد متهمان پرونده دوم گروه عظام
اتهام‌ها و رای نهایی دادگاه در مورد متهمان این پرونده به این شرح است:

۱- عباس ایروانی

عباس ایروانی در این پرونده به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از مجرای اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق تحصیل اموال و وجوه کلان از شبکه بانکی از طرق نامشروع و غیر قانونی مجموعا به میزان بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون درهم امارات، ۴۸ میلیون دلار آمریکا، ۱۳ میلیون یورو، ۲۶۰۰ میلیارد ریال با توجه به عدم جبران ضرر و زیان و آثار زیان‌بار جرایم ارتکابی به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و رد مال شبکه بانکی محکوم شد.

همچنین به اتهام معاونت در جعل ۳۶ فقره گواهی بازرسی از طریق پرداخت وجوه به منظور جعل گواهی به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام استفاده از ۳۶ فقره گواهی بازرسی مجعول از طریق ارائه آن‌ها به بانک جهت دریافت وجوه موضوع اعتبارات اسنادی به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام جعل ۶۹ فقره کارنامه و استفاده از آن‌ها از طریق ارائه به بانک به تحمل ۳ سال و شش ماه حبس و جبران خسارات وارده محکوم کرد.

۲-عبدالرحیم گرامند

عبدالرحیم گرامند در این پرونده به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق معاونت در تحصیل مبالغ کلان از طرق غیر قانونی برای شرکت‌های گروه عظام، به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد. 

۳-فریدون ساعی

فریدون ساعی در این پرونده به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق جعل ۳۶ فقره گواهی بازرسی مجعول و استفاده از آن‌ها از طریق تحویل آن‌ها به شرکت‌های گروه عظام جهت ارائه به بانک و بسترسازی برای ورود منابع کلان نقدینگی از بانک از طرق مجرمانه و غیرقانونی به تحمل ۱۰ سال و ۶ ماه حبس، به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس و رد اصل مال و جریمه نقدی معادل ۲ برابر مال به دست آمده، به اتهام پرداخت رشوه به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس و ضبط مال به دست آمده از رشوه و به اتهام جعل نامه شرکت کوتکنا (شرکت سوییسی بازرسی) به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس و جبران خسارت وارده محکوم کرد.

۴-همایون نکونام

همایون نکونام در این پرونده به اتهام دریافت رشوه به تحمل ۸ سال حبس، جزای نقدی معادل مال به دست آمده از رشوه و انفصال دائم از خدمات دولتی، به اتهام معاونت در جعل به تحمل ۲ سال حبس و به اتهام تحویل اسناد دولتی به اشخاص غیر صلاحیتدار به تحمل ۱ سال حبس و جبران خسارت وارده محکوم کرده است. 

۵-حسین زارع میرک‌آباد

حسین زارع در این پرونده به اتهام دریافت رشوه به استرداد وجه مورد رشوه و تحمل ۴ سال حبس و انفصال موقت به مدت ۳ سال و جزای نقدی معادل مال به دست آمده از رشوه، به اتهام معاونت در جعل به تحمل دو سال حبس و به اتهام تحویل اسناد دولتی به اشخاص غیر صلاحیتدار به تحمل ۱ سال حبس و جبران خسارات وارده محکوم کرد. 

۶-منصور مسعوی

منصور مسعوی به اتهام وساطت در پرداخت رشوه و معاونت در جعل، به تحمل ۳ و ۱ ماه حبس محکوم شد. 

گفتنی است، ایام بازداشت در مورد متهمان کسر و محاسبه خواهد شد. 

همچنین حکم صادره در هر ۲ پرونده قطعی و لازم‌الاجرا است.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهامداران و کارکنان بانک سرمایه
۱۳:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
اگر دزدان کلان کشور امثال : (( محمدعلی هادی )) نکبت را ( اعدام ) می کردند دیگران جرات دزدی کلان پیدا نمی کردند . اصلا چرا قوه قضاییه در مورد غارتگر و دزد کلان مملکت ( محمدعلی هادی ) نکبت و کثیف که 14000میلیارد تومان از : بانک سرمایه دزدید و خورد چیزی نمی گوید ؟ مردم می خواهند بدانند پولهای دزدی توسط ((محمدعلی هادی)) ملعون چی شدند ؟ حتی یک کلمه هم در مورد : محمدعلی هادی الدنگ نمی گویند ! مگر پارتی او کیست و پشت آن خبیث چه کسی حمایتش میکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
بانک سرمایه
۱۴:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
لعنت خدا بر مرده و زنده : محمدعلی هادی دزد و غارتگر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
ولی فساد تو مملکت ما سیستماتیک نیست !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ای مرد پیر : سرپیری و معرکه گیری .....
خجالت نمی کشی با این سن سال این جرم ها را مرتکب شدی ؟
خیانت به ایران و ایرانی !!! ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اخلال در نظام اقتصادی کشور یعنی فقیرترشدن مردم یعنی کوچکتر شدن سفره مردم وپولدارترشدن امثال انگل وزالوصفتی چون این عباس ایروانی ملعون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اصلا از تو فکر اینکه خودش به تنهایی این همه جرم را مرتکب شده بیاید بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه خدا می‌دونه که بخاطر کارهای اینها چند تا خانواده بدبخت شدند چند تا سفره کارگر و کارمند خالی شده ... وقتی تاثیرات خلاف های این آقایان بررسی کنید می‌بینید به اندازه ده تا قتل بیشتر تاثیر گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دو نفرشون در دادگاه اعدام می‌کردید تا دست همه میومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اعدام پیشکش ازادشان نکنند تا حالا که ازاد بود دوباره گرفتنش باید متاسف بود از این برخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اصلا عمرش كفاف ميده كه ٦٥ سال شو تو زندان باشه؟؟؟
و اينكه اين اقا با اين همه تخلف حكم اش چرا إعدام نيست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ایشون ۷۰سالشه ک بشه بازم زندان میمونه یا میاد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
۶۵ سال به هتل و بخور و بخواب محکوم شد که هر روز اش هم مرخصیه آخه این چه حکمیه این ها رو بفرستید اردوگاه کار اجباری زجر بکشند علاوه بر این ها ارازل و اوباش رو هم بفرستید
Sweden
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
حالا اول کار نباشه و دادگاه تجدید نظر و در اخر ایشان بعد چند سال سر از کانادا در نیاره ?امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
نامرد ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
هتل نوش جونت، چرا پول دار ها اعدام نمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
رشوه رو به کی دادن اگه قوه قضائیه راست میگه اسم یکی از رشوه گیر هارو هم بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
امید اینکه حقوق های صد میلیونی ناحقی که نا اهلان رانتی میگیرند سرطان بشه برای خودشون و بچه هاشون ، ان شاء الله سودای میلیاردی بازار های بیت کوین و رمز ارز خارجیشون که مالیاتش رو هم نمی دند سرطان شه برای خودشون و بچه هاشون، بیت کوین سلاح انتخابات امریکاس برای نابودی اقتصاد ایران و کشور های در حال توسعه و پای گردش مالی دولت از بیت کوین را خارج کنید. به امید شفافیت نفت و بانک ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
ان شاءالله با بازداشت ایشان قیمت دلار و سکه و خودرو و مسکن کاهشی خواهد شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
نمیشه پولایی رو که اقا دزدیده رو بدین به من بجا ایشون من حبس ابد برم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
یه سفره ای پهنه هر چی اختلاسگر و دزد دور هم جمع شدن حق مردم رو میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
منظور از قاچاق اینه که بدون گمرکی قطعات وارد کردن که اگه اینجور باشه که باید بهشون مدال بدن یا اینکه قطعات رو گرون انداختن به خودروسازا خلاصه درست توضیح بدن بفهمیم چی شده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
شرایط و عوامل زمینه ساز ظهور اینگونه مجرمین آسیب شناسی و پیشگیری نمی شود درنتیجه سریال دوباره تکرار می شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صاحب اصلی و همکاران رشوه خوار که پول بیت المال را به جیب دزدان می‌ریزند آزاد می‌شوند چند نفر کارمند امر بر شرکت بجای آنها زندانی میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
۶۵ سال حق ندارند از کره زمین خارج شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
من عاشق ایران و ایرانیم
اینو گفتم که بعضیا سو استفاده نکنن
اما این چه قانون بیخودیه که کسی حدود ۴۰هزار میلیارد تومان اخلال در نظام اقتصادی داشته که دودش تو چشم همه رفته چرا فقط حبس این حیوان و باید تکه تکه کرد تا درس عبرتی باشد برای حیوانات بعدی که سمت این کار نرن
وگرنه اگر دین شرعی و انسانیت و که این مجرمین ندارن بذاریم کنار این رقم خیلی بیشتر میرزه از این چند سال زندان که احتمالا بعداً کمتر هم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
شخصیت اجتماعی سیاسی این فرد جالب بوده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
اخه تا چند نفر کله گنده مملکت مثل این بابا را ساپورت نکنن که نمیتونه از این کارها بکنه
حتما یه عده ایی پشت سرش هستن که باهاشون نمیشه برخورد قضایی کرد // اسلام بخطر میافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
۶۵ سال ؟ احتمالا" تا قبل از عید از مبادی رسمی فرار میکند چون حکم جرایم اقتصادی ومحتکران اعدام است ،نه ۶۵ سالی که یک سوم ان به پایان برسد میتواند مورد بخشش قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
من فقط می‌دونم سلطان هرچیزی رو گرفتند اوضاع خرابتر شد .سلطان سکه سلطان ارز. الآنم وضعیت قطعه و لوازم خودرو که افتضاحه . خدا سلطان بعدی رو بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
حاج عباس دوست داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
فقط اعدام. وگرنه هیچ فایدهای دیگه نداره همه میدونن حبس اینا بایک زندانی عادی از زمین تا لسمان فرص دعره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صددرصد با این اموال دزدی و اختلاس
اقامت امریکای شمالی و اروپا را باید داشته باشند
یا اقامت دبی یا ترکیه
برای فرار از دست قانون
اقامت کشوری را با سرمایه گذاری
راحت میگیرند
اگر تمام کشورها .محل امنی برایشان نباشد
دزدی و اختلاس و احتکار و مفسد اقتصادی جمع میشه
اول .ضبط تمام اموال حرام شون
بنفع ازدواج و مسکن جوانان
بعد بیگاری در زندان و هزینه زندان مثل هتل باهاشون حساب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
وقتی سیستم نظارتی درست و حسابی در کشور نباشه فرت و فرت تا روز قیامت اختلاس میشه، تازه بعدش باید دنبال مجرم بگردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
کلش ۱ میلیارد دلار نشد اصل کاریا کجا قایم شدن زور هیشکی هم بهشون نمیرسه، اینا برای کی کار میکردن اونو بگو اگه راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
چه بخور بخوریه،چه خبره توی مملکت
Iran (Islamic Republic of)
آرتمیس
۰۴:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
حالا دیگه شما سیاه نمایی نکن در تمام دنیا در تمام مشاغل بالاخره یک درصدی هم خلافکار پیدا میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
در کشور ما فقط آفتابه دزدها اعدام میشوند و کله گنده ها فقط نقدی و زندان!!!!!! واقعاً حیف از خون شهدا ااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
این سرزمین مادری فصل سه کی میزاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
وقتی قاطع و سریع و صریح برخورد کنید عالی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
ولا ما که شناختی از این آقایون نداریم منتها 2 سال پیش با یکی از شرکت های زیر مجموعه اینها که کار IT انجام می داد و می خواست استارت آپ بزنه همکاری داشتیم،،اصلا آدم های درستکار و امانتداری نبودند ،،، ( فقط حقیقت را در یک جمله می تونم بگم اصلا ارزش و اعتباری برای همکاری ندارند و بسیار غیر قابل اعتماد ، دروغگو و بی وجدان هستند متاسفانه ) چیزی که من خودم دیدم این بود حقیقتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
همانند عشقی بی وجدان که بورس را نابود کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
ی سرچ بزن خواهی شناخت
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۷:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
مگر شما کجا زندگی می کنید که دنبال آدم با وجدان و قابل اعتماد می گردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
مگه ازاد بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
مخفی شده بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
با وثیقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
مجرم اقتصادی از هر مجرمی، مجرمتر است و باید حسابی ادب شود
آخرین اخبار