۳ محموله چوب قاچاق در بوکان ضبط شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره همزمان با هفته منابع طبیعی ۳ محموله چوب قاچاق را با وزن ۱۵ تُن در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ۳ محموله شامل چوب قاچاق درختان بلوط و زالزالک بود و متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهرستان به یکی از شهر‌های اطراف منتقل کنند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره ضمن ضبط این مقدار چوب قاچاق که بر روی ۳ دستگاه خودرو ساپیا حمل می‌شد، ۳ نفر متخلف را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند و ۲ دستگاه اره برقی را از این متخلفان ضبط کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: علاوه بر اینکه جابجایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده، جرم به حساب می‌آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

عبدالله‌وند گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۰ محموله چوب قاچاق با وزن بیش از ۹۰ تُن چوب و ۹ دستگاه اره برقی کشف و ضبط شده و با متخلفان و افراد سودجو طبق قانون برخورد قضایی صورت گرفته است.

وی افزود: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، تعارف نداشته و با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.