استاندار:

خوزستان به یکی از صادرکنندگان توانمند فولاد اسفنجی تبدیل خواهد شد

استاندار خوزستان گفت: زمزم ۳ در قدم اول یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند که این امکان فراهم خواهد شد تا خوزستان به یکی از صادرکنندگان توانمند این محصول تبدیل شود.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان روز پنجشنبه در آستانه سفر رئیس‌جمهور در خصوص رونمایی از «زمزم ۳» در فولاد خوزستان، اظهار کرد: زمزم سه در تکمیل زنجیره‌های تولید فولاد استان نقش بسزایی دارد و تاکنون پس از شروع آزمایشی این طرح، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در این مجموعه تولید شده است.

وی افزود: آهن اسفنجی یک ماده حیاتی برای سلسله زنجیره‌ای فولاد خوزستان است که محصول گندله آن از فولاد‌های اصفهان، یزد و خراسان وارد استان شده و به فولاد اسفنجی تبدیل می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: میزان تولید این واحد، ۲ میلیون تن است که با این حجم از تولید دیگر نیازی به واردات این محصول به کشور نداریم و در آینده‌ای نزدیک نیز به یک صادرکننده فولاد اسفنجی در منطقه تبدیل می‌شویم.

وی بیان کرد: این طرح برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد بالایی نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و بیش از ۱۵۰ میلیون یورو برای آن سرمایه گذاری شده است.

حسینی محراب خاطر نشان کرد: بی شک تولید داخلی این محصول می‌تواند تحول عظیمی در بخش‌های مختلف تولیدات فولادی که در نهایت به محصولات فولادی پایین دستی نظیر ورق عریض و ورق‌های استیل ختم می‌شود، ایجاد کند.

طرح‌های کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پروژه مگامدول آهن اسفنجی معروف به زمزم سه متعلق به شرکت فولاد خوزستان درحالی با حمایت دولت سیزدهم آماده بهره برداری رسمی هستند که سهم استان در تجارت خارجی و محصولات فولادی کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.