زمان برگزاری جشنواره اقوام ایرانی مشخص شد

اعلام زمان و مکان برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و رونمایی از کتاب «دندان گرگ» در خانه سینما، ۲ خبر سینمایی هستند.

دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی تصمیمات تازه درباره زمان و مکان برگزاری این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

کمال تبریزی، کارگردان و دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی درباره برنامه‌ریزی‌ها در مورد این رویداد سینمایی گفت: «بر اساس تازه‌ترین تصمیمات درمورد جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، محل برگزاری به تهران یعنی پایتخت اقوام منتقل شد تا جشنواره همچون منشوری، تمام رنگ‌ها و ریشه‌های ایرانی را پوشش دهد.

همچنین امیدواریم با حمایت، همراهی و همدلی مسئولان استانی و مدیران شهری تبریز با برگزارکنندگان، دوره دوم این رویداد در شهر زیبا و تاریخی تبریز برگزار شود.»

او ادامه داد: «با توجه به این که خلاقیت و نوآوری در این رویداد برای ما بسیار اهمیت دارد، می‌خواهیم جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در جایگاه و فضای متفاوت با دیگر جشنواره‌ها قرار گیرد. بر این اساس تصمیم گرفتیم نخستین دوره آن در بنیاد ایران‌شناسی که معماری زیبا و فضای مناسب و بکری دارد، برگزار شود.»

تبریزی با توضیح درباره زمان برگزاری گفت: «اردیبهشت‌ماه فرصت مناسبی است تا جشنواره از ظرفیت فضا‌های داخلی و محیط‌های بیرونی بهره‌مند شود. ازاین‌رو زمان برگزاری بین ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تعیین شده است.»

دبیر جشنواره یادآور شد موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی به‌عنوان متولیان این رویداد قصد دارند جشنواره در دوره‌های بعد به‌صورت گردشی در تمام مناطق قوم‌نشین کشور به‌صورت بین‌المللی برگزار شود. نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» به دبیری کمال تبریزی اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار