ترفند‌های جذب نیرو در گروه‌های معاند

گروه‌های معاند از تاکتیک‌های مختلفی از جمله وعده زندگی و کار در اروپا اقدام به جذب نوجوانان و جوانان می‌کنند.

وعده‌های دروغین از جمله فراهم کردن شرایط زندگی و کار در اروپا برای جذب نوجوانان و جوانان یکی از رایج‌ترین تاکتیک‌های جذب در گروه‌های شبه‌نظامی معاند است.

گروه‌های تجزیه طلب و شبه نظامی به ویژه گروهک تروریستی پاک، مدعی  فعالیت برای کردستان و مردم کُرد هستند، اما در حقیقت صرفا در حال ربایش نوجوانان و گروگان‌گیری آن‌ها برای مقاصد سیاسی و مسلحانه است.

این گروه حتی اجازه ملاقات به خانواده‌ها را نیز نمی‌دهد و عملا چند صد نوجوان و جوان را به گروگان گرفته است. یکی از علل فریب خوردن جوانان، وعده کار و زندگی بهتر در کشور‌های اروپایی است که حامیان پاک، در شبکه‌های اجتماعی آن را ترویج می‌کنند.

در همین ارتباط نعیم بابایی یکی از جوانانی است که فریب این شگرد پاک را خورده است و اکنون در اسارت این گروه قرار دارد. او به گفته پدرش در سال ۱۳۹۹ تحت تاثیر و تبلیغات دروغین گروه پاک در فضای مجازی مورد اغفال قرار گرفت.

پس از آن، او به مقر پاک منتقل و در آنجا به صورت اجباری در آموزش‌های نظامی به‌کار گرفته شده است. به گفته پدر نعیم، او بار‌ها درخواست کرده که پاک او را رها کند، اما این گروهک مسلح اجازه خروج از مقر‌های گروه را نداده است. 

پدر نعیم در گفت‌وگویی اینطور مطرح کرده که بعد از چند هفته تحقیقات و پیگیری از دوستانش متوجه شدم دو نفر از دوستان قدیمی‌اش او را فریب داده و با وعده شغل و زندگی بهتر در کشور‌های اروپایی او را راهی گروه پاک کرده بودند.

نکته مهمی که در اظهارات پدر نعیم هم مستتر است، در واقع مسئله اصلی فقدان شغل است. اگر نعیم درآمد داشت، هرگز ممکن نبود به دلیل وسوسه سفر به اروپا و درآمد بیشتر، فریب اعضای پاک را خورده و راهی مقر‌های این گروه شود.

به عبارت دیگر، توسعه در ابعاد مختلف مهم‌ترین راهکار مقابله با گروه‌های مسلحی همچون پاک است. در صورت وجود اشتغال در این مناطق، دیگر هیچ نوجوان و جوانی فریب وعده‌های مالی زندگی در اروپا را نمی‌پذیرد و خود را تبدیل به نیروی یک گروه مسلح نمی‌کند.

منبع: افکار نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
اون جوانی که به خاطر کار و زندگی در اروپا بخاد جذب بشه همون بهتر که بره و برنگرده. خدا عقل داده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
چرا باید کشور را به سَمتی ببرند که جوانان و نوجوانان با وعده فقط کار و زندگی در اروپا، قالب تهی کنند. متأسفم برای مسئولین و مدیران
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۱:۴۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
این بریتانیا خیلی پلیده. همه جا یه گروه شبه نظامی درست کرده. جهان در جنگ باشه تا خودشون در آسایش باشن. بایستی از این تروریستها علیه خود بریتانیا استفاده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
دوتا ترفند برای جذب وجود دارد یکی مستقیم ازطریق مخالفان دومی ازطریق مسئولان نظام یعنی رفتاروعملکرد ومعیشت بدمردم وبی توجه نظام خودش جذب مردم به صف مخالفان نظام هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
درصد بیشترش بخاطر عامل دومی هست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
ای قربون قلم تو دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
به نظرم گروه پاک اجازه خروج به او را ندهد اما صد درصد حقوق و مزایا به او خواهد داد چراکه اگر کسی رضایت نداشته باشد و به زور و بدون درآمد آنجا باشد ممکن است برای آنها مضر و خطرناک باشد پس مطمعنا حقوق و مزایا به او خواهند داد هرچند شاید کشته شود یا دیگر نتواند به ایران باز گردد
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۱:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
و این دلیل خوبی برای خیانت به کشورت نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
فکر کنم اینطور که میگی، حق بیمشم بدن