نسخه نهایی سند تحول و تعالی قوه قضائیه آماده ابلاغ شد

رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی از ابلاغ نسخه نهایی سند تحول و تعالی قوه قضائیه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۱۰۰ مشاوره خانواده در سطح کشور اظهار داشت: این مشاوران در سه سال گذشته پروانه و مجوز فعالیت خود از قوه قضائیه دریافت کرده‌اند.

معاون مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: در این مدت در حوزه دعاوی خانواده، این مشاوران نقش مهمی در ارائه خدمات مشاوره، و مداخله سازش نسبت به پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده داشته‌اند.

وی از افتتاح مراکز مشاوره خانواده استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ مشاوره خانواده در قالب ۴۰۰ مرکز مشاوره‌ای به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون قوه قضاییه با اشاره به افتتاح سامانه مسیر فعالیت مشاوران خانواده در استان بوشهر گفت: سامانه مسیر که برای قوه قضاییه به‌صورت اختصاصی طراحی شده در بوشهر به‌عنوان شانزدهمین استان رونمایی شد.

ابراهیمی آمار سازش در مراکز مشاوره خانواده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون آمار سازش در مراکز مشاوره قوه قضاییه ۱۴ تا ۱۹ درصد است، ولی این قانع‌کننده نیست و با توسعه‌ای که در مرکز مشاوره ایجاد شده و در ۱۶ استان راه‌اندازی شده به‌صورت مرتب این سازش و روند اصلاح زوج‌ها در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود اگر با همین قدرت و روند و کمک و همراهی همه بخش‌های مختلف اجرا شود تا ۲ سال آینده قدری در نرخ افزایش طلاق بهبود حاصل و از روند توسعه این آسیب جلوگیری می‌شود.

رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی با بیان اینکه بازبینی برنامه‌های سند تحول قضایی تا پایان سال جاری تعیین شده است افزود: اکنون نسخه نهایی سند تحول و تعالی قوه قضاییه تدوین شده و آماده ابلاغ شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: امید می‌رود در روز‌های آینده با ابلاغ سند جدید برنامه سه ساله قوه قضاییه ابلاغ و مبنای عمل دستگاه قضاییه قرار گرفته شود.

وی با اشاره به ۷ مأموریت اصلی در قوه قضاییه اضافه کرد: فصول اصلی سند تحول قوه قضاییه بر مبنای قانون اساسی بر ۷ محور اصلی تدوین و آماده ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.