صنعت هوایی ایران زمین‌گیر نیست

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: با وجود اعمال تحریم‌های صورت گرفته در طول ۴۰ سال گذشته علیه کشورمان به ویژه در حوزه نظامی، اما در بخش صنعت هوایی‌ ایران زمین‌گیر نیست.

امیر خلبان افشین خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع  با تشریح وضعیت ایران در حوزه صنعت هوایی اظهار داشت: امروز در حال رفع نیاز‌های خود در این حوزه هستیم و بحمدالله توانمندی‌های کشورمان در حوزه هوایی روز به روز در حال افزایش است و قطعا این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با آخرین دستاورد‌های صنعت هوایی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از توانمندی‌های ایران در صنعت هوایی در این نمایشگاه به خوابی نمایش داده است، افزود: این توانمندی‌های امروز، آرزوی ۱۰ سال پیش ما بود و الحمدالله اقدامات بسیار خوبی در صنعت هوایی در کشور در حال انجام است.

مدیرعامل صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران در ۴۰ سال گذشته به ویژه در بخش صنعت هوایی تصریح کرد: با وجود این تحریم‌ها، اما صنعت هوایی ایران زمین‌گیر نیست که جایگاه ما را در دنیا نشان می‌دهد و امروز جوانان‌مان با علم به روزشان فناوری‌های دنیا را ضربه فنی کرده و در آینده خبر‌های خوبی از صنعت هوایی کشور خواهید شنید.

امیر خواجه‌فرد با اشاره به اینکه امروز هواپیمای ترابری چهار تا ۶ تن ساخت ایران پس از یک دهه تلاش به صورت آزمایشی در حال پرواز است، اضافه کرد: در جهان اسلام پس از اندونزی دومین کشوری هستیم که این هواپیما را بدون کمک گرفتن از هیچ کشوری ساخته‌ایم؛ امروز نیز موفق به ساخت جت آموزشی پیشرفته‌ای شده‌ایم که در حال پرواز است؛ همین دستاورد‌ها به خوبی جایگاه ایران را در صنعت هوایی دنیا نشان می‌دهد، موتور این جت به دلیل تحریم‌ها به کشورمان فروخته نمی‌شد، اما ۴۰ شرکت دانش‌بنیان آن را تولید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.