ترافیک مسیر‌های شمالی با بهره برداری از آزاد راه منجیل- رودبار روان شد

وزیر راه وشهرسازی گفت: با بهره برداری از آزاد راه منجیل _ رودبار ترافیک مسیر‌های شمالی باز و تردد در ایام نوروز روان‌تر خواهد شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی گفت: خوشبختانه تلاش‌های همکاران راهداری در حوزه توسعه آزاد راه‌ها به ثمر نشست و امروز قطعه منجیل رودبار قطعه باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت به اتمام رسید.

به گفته وی در یکی دو سال گذشته هر فردی از آزاد راه - قزوین رشت تردد می‌کرد  از ترافیک‌های طولانی  احساس نارضایتی می‌کرد و این ترافیک‌ها باعث آزار و اذیت بسیاری از مسافران شده بود، اما با دستور وزیر راه و شهرسازی منابع مالی لازم تزریق و تجهیزات آن تامین شد و پیمانکاران این پروژه‌ها از این طریق توانستند این پروژه را به اتمام برسانند.

بذرپاش بیان کرد: طول محور آزاد راه منجیل - رودبار ۸ ونیم کیلومتر است و از این میزان ۵ و نیم کیلومتر تونل و پل است.

او بیان کرد: میزان هزینه انجام شده برای ساخت این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ارزش روز آن بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.

وزیر راه وشهرسازی در خصوص باند برگشت این آزاد راه گفت: با توجه به ملاحظات اجتماعی مردم منطقه و برای آنکه کسب وکار مردمان این منطقه به خطر نیافتد فعلا باند برگشت را  همان منطقه سابق قرار داده‌ایم و البته اصلاحاتی را برای این بخش در نظر گرفته‌ایم.

اگر کار طراحی و کنترل کیفیت در پروژه‌ها درست انجام نشود عمر پروژه‌ها کاهش می‌یابد

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور گفت: هر کجا که کارفرما‌ها و پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دعوت به همکاری کرده‌اند در آن پروژه ضمن ارتقاء کیفیت شاهد افزایش طول عمر مفید و حتی کاهش هزینه‌ها هستیم و ما نیز در شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، پروژه‌های مهم را با حضور شرکت آزمایشگاه، با اطمینان بیشتری طراحی و احداث کرده‌ایم.

خادمی با اشاره به مزایای همکاری با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور افزود: با نتایجی که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه خدمات مشاوره، مطالعه و ارائه خدمات آزمایشگاهی از صفر تا صد پروژه‌ها ارائه می‌کند می‌تواند در بخش‌های مختلف راهنمای طراحی و ارتقاء کیفیت بعدی پروژه باشد و گزارش‌های اولیه آزمایشگاه مسیر طراحی مطلوب پروژه را در اختیار مهندسان قرار می‌دهد و کیفیت پروژه بسته به نتایجی است که از طرف آزمایشگاه با توجه به استاندارد‌های ملی و بین‌المللی در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

وی به حساسیت نقش آفرینی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های عمرانی و کمبود منابع مالی برای افتتاح پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: با ارائه خدمات منطبق بر استاندارد‌ها ملی و بین‌المللی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شاهد افزایش کیفیت در پروژه‌های عمرانی خواهیم بود و منابع مالی اختصاص یافته در حین اجراء نیز مدیریت خواهد شد و از این راه پروژه‌های بیشتری را در سراسر کشور می‌تواند به افتتاح برسانیم.

خادمی با بیان اینکه منابع مالی که به پروژه‌ها اختصاص می‌یابد از مالیات و پول بیت‌المال است خاطر نشان کرد: از این رو باید منابع مالی را در پروژه‌های عمرانی درست هزینه کنیم تا هدر نرود و با توجه به تعدد پروژه‌های عمرانی مورد نیاز، اولویت‌بندی پروژه‌ها کار سختی است پس باید منابع مالی را مدیریت کنیم و طراحی پروژه‌ها با مهندسی خاص و با کمترین هزینه صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی در بالاترین سطح کیفیت باید در کشور ساخته شوند تاکید کرد: با حضور آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های عمرانی می‌توانیم بگوییم خرج کرد هزینه‌ها در جهت درست صورت می‌گیرد، چون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضمن نظارت و ارزیابی کیفیت پروژه عمرانی، با افزایش طول عمر مفید بنا می‌تواند هزینه‌های نگهداری و نوسازی را طی سالیان مختلف کاهش دهد.

وی با بیان اینکه امروز ساخت پروژه دارای هزینه بسیار زیادی است و قیمت تمام شده پروژه‌ها به شدت افزایش یافته است گفت: اگر کار طراحی و کنترل کیفیت در پروژه‌ها درست انجام نشود عمر پروژه‌ها کاهش می‌یابد و هزینه دولت نیز به نسبت افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: پس در طراحی‌ها باید کار را به به دست نیرو‌های متخصص و توانمند سپرد که با توجه به توانمندی‌ها و تجربه و بهره‌گیری از تجهیزات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش آفرینی و اثر کار این آزمایشگاه‌ها در ارتقاء کیفیت و کاهش هزینه اجرای پروژه در سراسر کشور کاملا مشهود است.
وی با اشاره به اینکه وجدان و تخصص در آزماشگاه حرف اول را میزند تاکید کرد: در هر کار و پروژ‌ها باید از افراد با وجدان و متخصص توانمند همان کار بهره برد، چون اگر چیزی جز این باشد امنیت مردم و منابع مالی دولت در پروژه‌های عمرانی هدر می‌رود.

خادمی اضافه کرد: کنترل کیفی به هر علتی در فرایند ساخت پروژه نباید کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه هر چقدر در کشور در کنترل کیفی درست هزینه شود به نفع آینده کشور است تصریح کرد: شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی‌های حمل و نقل کشور آمادگی و علاقمند است برای مشاوره، طراحی، مطالعه و دریافت خدمات آزمایشگاهی در کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی استفاده کند و تسریع در پرداخت مطالبات همکاری لازم را با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک داشته باشد.

برچسب ها: حمل ونقل ، آزادراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار