احمد صادقی:

عدم واقعی سازی نرخ کرایه تاکسی، ظلم به تاکسیرانان است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از نرخ‌های کرایه‌های تاکسی که تعیین می‌شود قیمت‌های واقعی نیستند.

احمد صادقی در دویست و بیست و دومین جلسه شورا و در بررسی لایحه ن"تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳" نسبت به افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها گفت: کرایه تاکسی‌ها واقعی نیستند و مبلغش طوری هست که برای تاکسیران نمی‌صرفد. با این هزینه‌ها و تورم، مدیریت شهری یکسال وقت داشته تا تک تک خطوط تاکسیرانی را بررسی کند و نرخ واقعی را تعیین کنند، اما می‌بینیم در انتهای سال می‌آیند و تنها ۴۵ درصد افزایش را به صورت لایحه ارائه می‌دهند. 

 صادقی ادامه داد: به عنوان نمونه در یکی از ایستگاه‌های تاکسی کرایه مسیر ۵ هزار تومان مصوب است در حالی که همین مسیر در تاکسی اینترنتی ۴۵ هزار تومان محاسبه و اخذ می‌شود حال شما به من بگویید کدام تاکسیرانی حاضر است با این مبلغ مسافر جابجا کند؟

وی ادامه داد: من با بیشتر این تاکسیرانان به عنوان مسافر صحبت کردم، همه گلایه‌مند بودند، لذا این نرخ‌ها واقعی نیستند و عدم واقعی سازی نرخ‌ها ظلم به تاکسیرانان و حمل و نقل عمومی است. 

صادقی خاطر نشان کرد شهرداری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک یکسال فرصت داشتند تا کار کارشناسی کنند و برای تک تک خطوط و با شرایط هر کدام، پیشنهاد کارشناسی آورده شود که متاسفانه اینکار انجام نشده و بصورت سنتی و کلی و عام درصدی را در آخرین لحظات قانونی سال در صحن شورا افزایش میدهند و این ظلم بزرگی به جامعه تاکسی داران شهر تهران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
تاکسی دربستی باید منحل بشه والا جریمه بشن چون اسنپ و تپسی ارزونترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
تاکسی فقط خطی و بقیه فقط با تاکسیمتر
آخرین اخبار